Twórcy Forza Horizon zatrudnili byłych projektantów Mass Effect i Batman: Arkham
Do prac nad grą RPG w otwartym świecie.
Brytyjskie studio Playground Games - znane z wyścigowej serii Forza Horizon - rozszerzyło założony w ubiegłym roku drugi zespół. Do oddziału dołączyło sześciu nowych deweloperów.
Pierwszym z zatrudnionych jest główny artysta otoczenia - Noel Lukasewich. Przez 13 lat pracował w BioWare, gdzie zaangażowany był w powstawanie wszystkich odsłon Mass Effect oraz dodatków DLC do poszczególnych części (dzięki, GameIndustry).
Kolejny to Martin Lancaster, dyrektor narracji, który niegdyś w studiu Rocksteady pełnił funkcję głównego projektanta skryptów Batman: Arkham Knight. Są też dwaj byli członkowie Ninja Theory: dyrektor animacji Chris Goodall i główny technik Rob den Dekker - obaj pomagali w przygotowywaniu Hellblade: Senua's Sacrifice.
W zespole znalazł się także Scotty Brown, dyrektor artystów otoczenia - w przeszłości pracował w EA Motive nad Star Wars Battlefront 2. Do tego Joe McKernan, główny grafik interfejsu użytkownika, który do Playground Games wraca po czterech latach przerwy.
Wszyscy wymienieni panowie zajmą się tworzeniem nieogłoszonej dotychczas gry „action-RPG” w otwartym świecie. Nieoficjalne informacje sugerują, że tajemniczy projekt jest następną odsłoną Fable - serii, której rozwój wstrzymano kilka lat temu.
Playground Games założono w 2009 roku. Na tegorocznych targach E3 firma Microsoft ujawniła, że studio jest jednym z czterech - obok Ninja Theory, Undead Labs i Compulsion Games - wykupionych przez koncern.