Skip to main content

Twórcy Frostpunk 2 nieco uprościli interfejs, bo gra „jest już wystarczająco trudna”

Na życzenie graczy.

Polskie 11 bit studios pochwaliło się nowym, bardziej przejrzystym interfejsem we Frostpunk 2. Twórcy przyznali, że ten aspekt rozgrywki powinien być możliwie najbardziej przyjazny graczowi, ponieważ gra i tak jest już wystarczająco wymagająca.

To właśnie zmiany w interfejsie były jednym z ważniejszych powodów, przez który premierę Frostpunk 2 opóźniono o aż 2 miesiące. Przypomnijmy, że pierwotnie tytuł miał ukazać się już pojutrze - 25 lipca - a za nowy termin wybrano 20 wrzesień.

W świeżo opublikowanym komunikacie deweloperzy wyjaśnili, nad czym konkretnie pracują. „Gra jest już wystarczająco wymagająca, więc nie było dla nas zaskoczeniem, że chcecie, aby interfejs był jak najbardziej przyjazny dla użytkownika. Właśnie dlatego wprowadzamy zmiany w UI i UX, takie jak:

  • ulepszenia HUD-u, aby był bardziej przejrzysty i intuicyjny
  • nowe menu budowy oraz pięć kolejnych hubów do skonstruowania
  • poprawioną przejrzystość, czytelność i wygląd drzewka idei oraz Frostlandu”. Zmiany z ostatniego punktu zobaczymy na załączonym screenie

Będą też nowości. 11 bit potwierdziło już m.in. dodanie całkowicie nowego surowca, możliwość modyfikacji kształtu dzielnic już po ich wybudowaniu czy bardziej szczegółowe zarządzania pracownikami oraz wydarzeniami w mieście. Jak widać, udane testy beta mogą sporo zamieszać.

Frostpunk 2 niezmiennie zmierza na PC oraz konsole PS5 i Xbox Series X/S (także w Game Pass). Obecnie nie jest jasne, czy termin 20 września dotyczy samych pecetów, czy wszystkich platform. W przeszłości twórcy zapowiadali, że na konsolowe wydanie trzeba będzie czekać dłużej.

Zobacz także