Skip to main content

Twórcy Frostpunk są zaskoczeni pomysłowością graczy. Nie sądzili, że niektóre „wyzwania” są w ogóle możliwe

Sequel ma oferować jeszcze więcej swobody.

Frostpunk nie należy do prostych gier, ale gracze nierzadko i tak potrafili kompletnie zaskoczyć twórców swoją pomysłowością w utrudnianiu sobie rozgrywki i poszukiwaniu dodatkowego wyzwania. Reżyser wyczekiwanego sequela przyznaje, że „dwójka” tworzona jest także z myślą o tego typu odbiorcach.

Byłem kompletnie oszołomiony faktem, że komuś udało się ukończyć główny scenariusz bez uruchamiania generatora [jedna z podstawowych i najważniejszych budowli w grze - przyp. red.] - powiedział Jakub Stokalski ze studia 11 bit Studios w wywiadzie dla portalu PC gamer. „Nie wierzyłem, że coś takiego jest w ogóle możliwe”.

Deweloper przyznaje, że jest zafascynowany społecznością hardkorowych graczy, którzy dla dodatkowego podwyższenia poziomu trudności sami stawiają przed sobą ograniczenia i wyzwania podczas zabawy. „To naprawdę zaczyna przypominać bardziej grę logiczną niż grę strategiczną. Wszystko sprowadza się do odpowiedniej kolejności stawiania budynków. Musisz zaplanować optymalną kolejność i wykonać ją poprawnie co do sekundy, bo inaczej przegrasz” - kontynuuje reżyser Frostpunka 2. „Istnieje grupa ludzi, którzy naprawdę lubią grać w ten sposób”.

Zobacz na YouTube

Stokalski przyznaje, że postrzega gry strategiczne jako polegające przede wszystkim na testowaniu różnych kombinacji działań i sprawdzaniu, jakie wyniki i konsekwencje uda się uzyskać. Przy projektowaniu sequela twórcy chcieli rozszerzyć ten koncept, dając graczom możliwość odkrywania nowych i niespodziewanych sposobów rozgrywki.

Mam nadzieję, że projektując Frostpunk 2 udało nam się zrobić dobrą robotę w tym zakresie. Gra jest znacznie większa, więc możesz w nią grać na więcej sposobów, niż dało się to zrobić w pierwszej odsłonie, a nadal wywołasz efekt domina” - tłumaczy. „Dla kogoś, kto gra we Frostpunk 2 w ekstremalnym trybie Iron Mana, zabawa nie będzie już polegała na znalezieniu pojedynczej strategii budowania, a zamiast tego eksperymentowania z fajnymi, niespodziewanymi taktykami, które pomogą ci przejść przez trudniejsze momenty gry”.

Zobacz także