Skip to main content

Twórcy Ghost of Yotei tłumaczą, dlaczego sequel nie kontynuuje losów Jina Sakaia

Oraz czemu wybrali region Ezo na miejsce akcji.

Studio Sucker Punch zaskoczyło widzów wieczornego pokazu State of Play nieoczekiwaną zapowiedzią Ghost of Yotei - sequela do bardzo ciepło ocenianej gry Ghost of Tsushima z 2020 roku. Dla niektórych graczy zaskoczeniem okazało się wprowadzenie nowej protagonistki i przeskok o 300 lat od czasów akcji pierwowzoru. Twórcy postanowili wyjaśnić, skąd taka decyzja.

Zabierając się za produkcję nowej odsłony serii Ghost chcieliśmy zachować rdzeń rozgrywki ustalony w Tsushima: granie jako wędrowny wojownik w feudalnej Japonii, którą gracz może eksplorować we własnym tempie i zachwycać się pięknem świata. Ale z drugiej strony, chcieliśmy też dalej wprowadzać innowacje” - piszą twórcy na blogu PlayStation.

Zobacz na YouTube

Aby stworzyć coś świeżego, ale jednocześnie znajomego, pozostawiliśmy historię Jina Sakaia i wyspy Tsushima za nami, skupiając się bardziej na samej idei postaci Ducha. Uwielbiamy w studiu pokazywać genezy postaci, a także eksplorować nowe miejsca. Dlatego też stworzyliśmy nową bohaterkę noszącą maskę Ducha i opowiadającą nową legendę. Tak powstało Ghost of Yotei: nowa bohaterka, nowa historia do odkrycia i nowy region Japonii do eksploracji” - czytamy dalej.

Twórcy podkreślają, jak wiele ciekawych możliwości wprowadza przeniesienie akcji do regionu Ezo, dzisiaj znanego jako Hokkaido. W czasie akcji Ghost of Yotei obszar znajdował się na samych obrzeżach japońskiej jurysdykcji, gdzie malownicze łąki kontrastowały z licznymi niebezpieczeństwami wynikającymi z bezprawia. Deweloperzy zauważają, że oferuje to niemalże całkowicie inny świat, niż zorganizowane tereny Tsushimy pod zarządem samurajskich klanów.

Przypomnijmy, że Ghost of Yotei zadebiutuje planowo w przyszłym roku, chociaż nie dostaliśmy sprecyzowanej daty premiery. Studio Sucker Punch dodaje, że jest to ich pierwsza gra stworzona od podstaw z myślą o PlayStation 5, pozwalając na jeszcze lepszą jakość oprawy graficznej, niż to możliwe było na poprzedniej generacji konsol.

Zobacz także