Twórcy gier niezależnych potrzebują wydawcy, by publikować na Xbox One
Matt Booty: „Zamierzamy zabiegać o deweloperów tak samo, jak dotychczas”.
W odróżnieniu od Sony z PlayStation Store, Nintendo z eShopem czy Valve z usługą Steam, Microsoft nie zezwoli twórcom gier niezależnych na publikację gier na Xbox One bez wydawcy.
Aby opublikować projekt, twórcy nadal będą musieli podpisać umowę z Microsoftem lub innym wydawcą, tak samo, jak w przypadku Xboksa 360 i Xbox Live Arcade.
Serwis Shacknews zapytał: Matta Booty'ego z Redmond Game Studios and Platforms, czy twórcy będą musieli pozyskać partnera: „Na obecną chwilę: tak. Zamierzamy zabiegać o deweloperów tak samo, jak dotychczas”.
- Spodziewam się też, że w kolejnej generacji przyjrzymy się bliżej nowym modelom biznesowym i sposobom na publikację zawartości - dodaje. - Ale Microsoft Studios to wydawca, który współpracuje z różnymi partnerami, tak samo jak inni, by dostarczyć zawartość na konsolę.
Decyzja Microsoftu spotkała się z błyskawicznym niezadowoleniem twórców. „O jejku” - napisał na Twitterze Mike Bithell, współtwórca Thomas Was Alone. „Wygląda na to, że #projekt2 nie trafi na Xbox One...”. Już Stranger's Wrath HD od studia Just Add Water nie ukazało się na Xboksie 360 w powodu ograniczeń.
W ostatnich miesiącach zwłaszcza Sony zainteresowało się twórcami niezależnymi. Dwa tygodnie temu w sklepie PlayStation Store otworzono nową kategorię dla takich tytułów. Wcześniej wydawca pozyskał kilka tytułów na swoje konsole: Luftrausers, Hotline Miami czy wspomniane już Thomas Was Alone.