Skip to main content

Twórcy gier zarobią więcej na Steamie po przekroczeniu konkretnych progów zysku

Nagroda za sukces.

Firma Valve zmienia politykę podziału zysków ze sprzedaży gier na platformie Steam. Nowe zasady zagwarantują większe zyski dla twórców gier, które odniosą duży sukces.

Do tej pory właściciel sklepu pobierał 30 procent zysku od twórców i wydawców, niezależnie od rodzaju gry. Wprowadzane zmiany sprawią, że Valve przypadnie tylko 25 lub 20 procent - o ile gra wypracuje zysk (odpowiednio) 10 milionów i 50 milionów dolarów.

„Zawsze wiedzieliśmy, że gry odnoszące wielki sukces mają duży wpływ na platformę, a więc uczynienia Steama dobrym i atrakcyjnym miejscem dla takich gier jest bardzo ważne dla wszystkich” - napisali przedstawiciele Valve na blogu.

„Mamy nadzieję, że te zmiany będą nagrodą za pozytywny wpływ takich deweloperów większych gier, pozwalając im związać się bardziej ze Steamem i społecznością platformy”.

Valve przyznaje więc, że zmiany są wprowadzane z myślą o większych studiach. Niezależni twórcy nie mają raczej szans na osiągnięcie progu 10 milionów dolarów ze sprzedaży.

Można podejrzewać, że właściciel Steama chce w ten sposób przekonać wydawców do pozostawienia swoich nowych gier w sklepie Valve. W ciągu ostatnich lat coraz więcej firm dystrybuuje swoje gry na własnych platformach, takich jak Uplay czy Bethesda Launcher.

Zobacz także