Skip to main content

Twórcy God of War prezentują prototyp gry z 2015 roku

Wersja pokazująca podstawowe założenia.

Podczas transmisji internetowej towarzyszącej premierze God of War twórcy gry zaprezentowali pochodzący z 2015 roku prototyp projektu, pokazywany niegdyś szefostwu koncernu Sony.

Wczesną wersją deweloperzy chcieli przekonać japońską firmę, by zezwoliła na prowadzenie dalszych prac nad produkcją. Wiele elementów nie było gotowych, ale obecne były najważniejsze mechanizmy rozgrywki.

Nie zabrakło więc między innymi walki z wykorzystaniem topora, który po rzuceniu wraca do swojego posiadacza. Głównemu bohaterowi towarzyszył też syn Atreus, którego na pewnym etapie chciano usunąć z tytułu.

Oprawa graficzna w prototypie sprzed trzech lat oczywiście stała na niższym poziomie niż w ostatecznym wydaniu produkcji. W oczy rzucają się na przykład znacznie mniej szczegółowe modele postaci, przeciwników oraz obiektów otoczenia.

Zobacz na YouTube

Natomiast rolę wrogów pełnili przede wszystkim ludzie, choć pojawiło się także kilka stworów. Nieco inaczej wyglądał Atreus, który pozbawiony był włosów na głowie. Niektóre sekwencje przeniesiono jednak - po wprowadzeniu kilku poprawek - do finalnej gry.

Deweloperzy tłumaczą, że wersja z 2015 roku była szkieletem projektu. Miała pokazać przedstawicielom koncernu Sony podstawowe założenia oraz pomysł twórców na kolejną odsłonę serii God of War.

Produkcja zadebiutowała wczoraj, 20 kwietnia. Akcję osadzono po wydarzeniach z trzeciej części. Do Kratosa tym razem dołącza syn, z którym bohater wyrusza w podróż, by w dalekim świecie rozsypać prochy zmarłej żony „boga wojny”.

„Rozgrywka ekscytuje tak samo, jak w poprzednich częściach. Posiadacze PS4 otrzymują doskonałą grę akcji, a przy okazji jedną z najlepiej wyglądających” - głosi nasza recenzja God of War.

Zobacz także