Twórcy God of War prezentują prototyp pierwszej walki z bossem
Potyczka z „nieznajomym” na wczesnym etapie prac.
Studio Santa Monica opublikowało post oraz szereg materiałów, dzięki którym dowiadujemy się, jak stworzono pierwszą walkę z bossem w God of War. Zaprezentowano również prototyp - wczesną wersję potyczki.
Uwaga na spoiler dotyczący tożsamości przeciwnika Kratosa.
Na pokazanym etapie prac zabrakło większości tekstur, terenu, a nawet modelu samego przeciwnika - w zastępstwie zastosowano twarz Kratosa. Bóg Wojny nie miał także widocznej tarczy, choć mógł jej używać. Opracowano natomiast animacje i ataki.
Zobacz: God of War - Poradnik, Solucja
Deweloperzy wiedzieli, że muszą dorównać pierwszym walkom z poprzednich odsłon serii. Istotną różnicą była jednak skala potyczki. Kamerę przybliżono, a przeciwnik był wielkości protagonisty, a nie - jak zazwyczaj - ogromnym monstrum.
Zmiana perspektywy wyszła jednak walce na dobre - twierdzi Santa Monica. „To dwóch bogów wymieniających ciosy. Każde uderzenie musi rezonować z niesamowitą siłą” - tłumaczą twórcy.
Studio musiało odpowiedzieć na ważne pytania: jakiej wielkości powinna być arena walki, jak gęsto powinna być usiana możliwymi do zniszczenia obiektami, czy ile czasu w walce powinny zajmować reakcje uczestników starcia.
Oponent początkowo miał mieć możliwość chwycenia rzuconego przez Kratosa topora i zaatakowania jego własną bronią. Zrezygnowano jednak z tego pomysłu, aby nie zniechęcać graczy do rzucania Leviatanem już na początku historii.
Produkcja zadebiutowała 20 kwietnia, wyłącznie na PS4. „To fantastyczna przygoda, dopracowana w najdrobniejszych szczegółach” - czytamy w naszej recenzji God of War.