Twórcy God of War testują udogodnienia na wersji PC - w Ragnaroku może być ich więcej
Deweloperzy mają już fundament.
God of War na PC oferuje nie tylko poprawki techniczne, ale także rozbudowane udogodnienia dla graczy z niepełnosprawnościami. Według twórców, rozwiązania mogą zostać wykorzystane w przyszłych projektach deweloperów - w tym w Ragnaroku.
W wywiadzie dla PC Gamer autorzy komputerowej wersji wyjaśnili, że przy okazji nowego wydania gry przemyśleli opcje dostępności. Odpowiedzialna za interfejs Mila Pavlin tłumaczy, że przeprojektowano fragmenty kodu związane ze wspomnianymi mechanizmami.
Przykładem jest dodany w edycji PC automatyczny sprint - w ustawieniach gracz może wskazać, po jakim czasie przytrzymania przycisku kierunkowego Kratos zacznie biec. Rozwiązanie to odpowiedź na potrzeby użytkowników, którzy z powodu ograniczeń fizycznych mają problem z wciśnięciem L3 na padzie - powiązanego właśnie z biegiem.
Deweloperzy sugerują, że przygotowane rozwiązania mogą zostać przeniesione do kolejnej produkcji studia Sony Santa Monica, czyli God of War Ragnarok na PS5 i PS4. Podkreślają bowiem, że mają już gotowy fundament, na którym mogą się dalej opierać.
- PC jest jedynie wierzchołkiem góry lodowej tego, co chcemy osiągnąć w kwestii udogodnień. Moglibyśmy stworzyć tego typu rozwiązania bez zmieniania zawartości, ale jak wskazała Mila, dostępność jest dla nas bardzo ważna. Chcemy więc spróbować wspierać podobne funkcje. Mamy duże plany - podsumowuje starszy producent techniczny, Matt DeWald.
God of War na komputerach osobistych debiutuje dzisiaj, 14 stycznia.