Twórcy Halo 5 umożliwią wyłączenie sprintu w rozgrywkach sieciowych
Zmiany po testach beta.
Studio 343 Industries wprowadza zmiany do strzelanki Halo 5: Guardians na Xbox One, sugerując się opiniami graczy po ostatnich testach wersji beta.
Główna innowacja to możliwość wyłączenia sprintu podczas tworzenia własnych meczów. Opcja szybkiego biegu została wprowadzona w Halo 4 na X360 i wywołała kontrowersje wśród części fanów. Sprint będzie domyślnie włączony także w Halo 5, ale z opcją dezaktywacji.
Deweloperzy przeprowadzili ankietę, zbierając opinie 19 tysięcy graczy. 11 procent nie chciało sprintu w grze.
Inne zmiany to możliwość wyłączenia nowych umiejętności, takich jak Ground Pound czy Spartan Charge. W połączeniu z brakiem szybszego biegania fani będą mogli więc wiernie odwzorować elementy trybów sieciowych ze starszych odsłon.
Domyślnie zmieniono także szereg innych właściwości: bazową prędkość poruszania się we wszystkich kierunkach, zredukowanie prędkości sprintu (jeśli jest włączony) czy zmodyfikowanie talentu Ground Pound. Usunięto też szereg innych błędów.
Korekt doczeka się również inny kontrowersyjny system, czyli możliwość celowania przez przyrządy broni, na wzór Call of Duty. Karabiny snajperskie będą teraz szybciej podnoszone do oczu, zmieni się pozycja przyrządów broni na ekranie, powróci także wyrzutnia rakiet SPNKr. Zmniejszą się bonusy podczas celowania przy użyciu broni automatycznych.
Kolejne modyfikacje wprowadzono w sferze oprawy graficznej, dodając opcjonalne powtórki po śmierci, zmniejszając liczbę wyświetlanych medali czy wyraźniej zaznaczając znajdujące się na ziemi bronie.
343 Industries obiecuje także, że w nowej grze nie powtórzy problemów z Halo: The Master Chief Collection. Mecze w trybie sieciowym będą wyszukiwane dużo szybciej, a gracze mogą spodziewać się dokładnych informacji na temat aktywnych potyczek.
Halo 5: Guardians ukaże się jeszcze w tym roku, tylko na Xbox One.