Skip to main content

Twórcy Helldivers 2 przyznają, że dali plamę. Oto ich 60-dniowy plan na naprawę gry

Pora zmienić podejście do balansu.

Mikael Eriksson - reżyser Helldiver 2 - opublikował obszerną wiadomość, w której przedstawił graczom 60-dniowy plan naprawy Helldivers 2. Mowa przede wszytkim o zmianach w balansie rozgrywki, który znów nieco podupadł po ostatnim patchu.

Kontrowersje wokół aktualizacji Eskalacja Wolności opisywaliśmy na początku tygodnia. Do gry wprowadzono nowych przeciwników, cele misji i poziom trudności, jak i kilka wzmocnień oraz osłabień dla niektórych broni. Gracze nie byli zadowoleni z faktu, że deweloperzy znów mieszają w balansie, więc zorganizowali swoisty bunt, aby zwrócić ich uwagę.

Ostatni tydzień spędziliśmy na wysłuchiwaniu opinii oraz zastanawianiu się nad dalszą drogą rozwoju Helldivers 2” - pisze Eriksson. „Krótko mówiąc, nie udało nam się osiągnąć naszego celu w ostatniej aktualizacji. Niektórych rzeczy po prostu nie dopracowaliśmy, a w innych dopatrzyliśmy się fundamentalnych niespójności w balansie i kierunku rozwoju gry”.

Zobacz na YouTube

60 dni na poprawę stanu Helldivers 2

Wszystko to bierzemy na siebie. Jak wielu z was zauważyło - a my się z tym w pełni zgadzamy - teraz najważniejsze jest działanie, a nie gadanie” - dodał. Oto najważniejsze elementy, którymi studio Arrowhead chce zająć się w kolejnych tygodniach:

  • zmiana filozofii balansowania rozgrywki. Ma to być zabawą, a nie rutyną
  • przeprojektowanie miotacza płomieni i obrażeń od ognia w całości
  • ograniczenie częstotliwości ragdolli (animacji upadku)
  • przeprojektowanie broni i walki w taki sposób, aby były bardziej angażujące
  • skupienie się na naprawie problemów gameplayu, a nie błędów technicznych
  • poprawki w płynności gry
  • rework Szturmowców (opancerzonych Terminidów)

W dalszej części komunikatu Eriksson zapewnił, że studio chce postawić jeszcze większy nacisk na kontakt ze społecznością. Pomogą w tym regularne ankiety, transmisje na żywo i podobne wpisy. W planach jest też stworzenie czegoś w rodzaju testowego serwera, na którym część graczy będzie mogła przetestować zmiany przed innymi.

Chcemy podziękować wam za cierpliwość. Jesteśmy wdzięczni, że tak wielu z was przekazało konstruktywne opinie i sugestie dotyczące najnowszej aktualizacji” - podsumował reżyser.

Zobacz także