Twórcy Helldivers 2 przyznają, że dali plamę. Oto ich 60-dniowy plan na naprawę gry
Pora zmienić podejście do balansu.
Mikael Eriksson - reżyser Helldiver 2 - opublikował obszerną wiadomość, w której przedstawił graczom 60-dniowy plan naprawy Helldivers 2. Mowa przede wszytkim o zmianach w balansie rozgrywki, który znów nieco podupadł po ostatnim patchu.
Kontrowersje wokół aktualizacji Eskalacja Wolności opisywaliśmy na początku tygodnia. Do gry wprowadzono nowych przeciwników, cele misji i poziom trudności, jak i kilka wzmocnień oraz osłabień dla niektórych broni. Gracze nie byli zadowoleni z faktu, że deweloperzy znów mieszają w balansie, więc zorganizowali swoisty bunt, aby zwrócić ich uwagę.
„Ostatni tydzień spędziliśmy na wysłuchiwaniu opinii oraz zastanawianiu się nad dalszą drogą rozwoju Helldivers 2” - pisze Eriksson. „Krótko mówiąc, nie udało nam się osiągnąć naszego celu w ostatniej aktualizacji. Niektórych rzeczy po prostu nie dopracowaliśmy, a w innych dopatrzyliśmy się fundamentalnych niespójności w balansie i kierunku rozwoju gry”.
60 dni na poprawę stanu Helldivers 2
„Wszystko to bierzemy na siebie. Jak wielu z was zauważyło - a my się z tym w pełni zgadzamy - teraz najważniejsze jest działanie, a nie gadanie” - dodał. Oto najważniejsze elementy, którymi studio Arrowhead chce zająć się w kolejnych tygodniach:
- zmiana filozofii balansowania rozgrywki. Ma to być zabawą, a nie rutyną
- przeprojektowanie miotacza płomieni i obrażeń od ognia w całości
- ograniczenie częstotliwości ragdolli (animacji upadku)
- przeprojektowanie broni i walki w taki sposób, aby były bardziej angażujące
- skupienie się na naprawie problemów gameplayu, a nie błędów technicznych
- poprawki w płynności gry
- rework Szturmowców (opancerzonych Terminidów)
W dalszej części komunikatu Eriksson zapewnił, że studio chce postawić jeszcze większy nacisk na kontakt ze społecznością. Pomogą w tym regularne ankiety, transmisje na żywo i podobne wpisy. W planach jest też stworzenie czegoś w rodzaju testowego serwera, na którym część graczy będzie mogła przetestować zmiany przed innymi.
„Chcemy podziękować wam za cierpliwość. Jesteśmy wdzięczni, że tak wielu z was przekazało konstruktywne opinie i sugestie dotyczące najnowszej aktualizacji” - podsumował reżyser.