Twórcy Helldivers 2 w końcu zajmą się problemami z wydajnością na PC. Gracze proszą o to od miesięcy
Patch może trafić do gry jeszcze w tym tygodniu.
Helldivers 2 nigdy nie było przykładem mistrzowskiej optymalizacji na PC, ale na premierę raczej nie można było mówić o tragedii. Sytuacja zmieniła się jednak później, kiedy deweloperzy zaczęli wdrażać kolejne aktualizacje. Od tego czasu strzelanka nigdy nie wróciła do wydajności, którą zapewniała na PC w momencie debiutu. Arrowhead Studios widzi jednak rosnącą frustrację graczy i już w tym tygodniu zamierza coś z tym zrobić.
Przeglądając X i Reddita, nietrudno znaleźć trwające już od wielu miesięcy narzekania na częste crashe w trakcie misji, nawet o 30% niższą wydajność i nagłe spadki FPS-ów. Potężne karty graficzne i procesory nieco pomagają, ale z pewnością niewspółmiernie do mocy, którą oferują.
Mimo że opisy kolejnych aktualizacji sugerowały, że deweloperzy pracowali nad płynniejszą rozgrywką, wydaje się, że z każdym patchem sytuacja wyglądała coraz gorzej. W ciągu ostatnich miesięcy na subreddicie Helldivers pojawiło się co najmniej kilka szeroko komentowanych postów, pod którymi setki graczy nawoływały Arorwhead do podjęcia działań w kontekście optymalizacji. I wreszcie się to dzieje.
„Wydajność to coś, na czym skupimy się w następnej kolejności” - napisał na X szef Arrowhead, Shams Jorjani. W kolejnym poście dowiadujemy się, że „wygląda na to, że aktualizacja zadebiutuje w tym tygodniu”.
Pewności więc nie ma, ale jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to gracze na PC już w tym tygodniu otrzymają poprawki wydajności, które pozwolą lepiej cieszyć się grą. Od dnia premiery Helldivers 2 zaliczyło gigantyczny spadek graczy na PC i niewykluczone, że problemy z wydajnością są jednymi z powodów ucieczki pecetowców z kosmicznego pola bitwy.
W kwestiach wydajności być może pomogłoby niezawodne DLSS, jednak chyba nie ma co liczyć na wdrożenie upscale'ingowej techniki Nvidii. W lutym Johan Pilestedt (obecny dyrektor kreatywny, a ówczesny szef studia) określił DLSS mianem „fajnej, ale nieobowiązkowej technologii”.
Gra obsługuje co prawda upscaling, ale bardzo prosty, przygotowany przez deweloperów z Arrowhead. Poprawia on wydajność, ale jednocześnie generuje dość brzydki, rozmyty obraz.