Twórcy Helldivers 2 zatrudniają drugiego Mistrza Gry do prowadzenia kampanii
Tajemniczy Joel dostanie pomocnika.
Studio Arrowhead opublikowało ogłoszenie o pracę, w ramach którego poszukują dodatkowego Mistrza Gry do prowadzenia kampanii w Helldivers 2. Na kandydatów czeka bardzo odpowiedzialne zadanie, nawet wymagające pewnych poświęceń: twórcy otwarcie ostrzegają, że trzeba będzie się mierzyć z „niedogodnymi godzinami pracy”.
Przypomnijmy, że twórcy Helldivers 2 zdecydowali się na bardzo ciekawy zabieg narracyjny. Kampania w grze nie przebiega według ustalonego z góry scenariusza. Zamiast tego niczym w klasycznych „planszowych” grach RPG, kosmiczną wojnę prowadzi żywy pracownik studia, na bieżąco wymyślając nowe wyzwania dla graczy i reagując na ich dokonania. Obecnie funkcję taką spełnia jedna osoba - niejaki Joel.
Jak informuje serwis PC Gamer, cytując fragmenty opublikowanego ogłoszenia o pracę, nowy Mistrz Gry będzie się skupiał na „projekcie meta-gry”. Oczekuje się, że będzie w stanie „prowadzić angażującą i ewoluującą kampanię poprzez reagowanie, przewidywanie i rzucanie wyzwań graczom w skali całej społeczności tytułu”. Co ciekawe, zajęcie to wymaga najwyraźniej nieco więcej umiejętności, niż po prostu głowy pełnej pomysłów.
Dalsza część oferty wspomina, że Mistrz będzie musiał być m.in. w ciągłej komunikacji z zespołami ds. technicznych oraz do spraw komunikacji i marketingu, aby zawsze mieć najświeższe informacje o działaniach graczy i skutecznie dbać o poprawny rozwój zaplanowanej kampanii. Pojawia się także ostrzeżenie: „Spodziewane są niedogodne godziny pracy. Dzieje się to coraz rzadziej w miarę ulepszania naszych narzędzi i automatyzacji, jednak rola Mistrza Gry wymaga podjęcia się zarządzania kryzysowego, jeśli wystąpi taka sytuacja”.
Oprócz tego ogłoszenie wspomina także o serii „specjalistycznych” obowiązków, jakich będzie musiał się podjąć nowy Mistrz. Wspominane jest monitorowanie narzędzi telemetrycznych, aby śledzić poczynania graczy, proponowanie listy nowych zmiennych do mierzenia, aby lepiej zrozumieć zachowanie społeczności, praca nad ulepszaniem „narzędzi GM-a”, przygotowywanie szkiców projektowych dla nowych funkcji gry, czy współpraca z programistami nad poprawną implementacją nowych funkcji. Lista zadań jest więc całkiem spora i nic dziwnego, że studio chce odciążyć nieszczęsnego Joela przynajmniej w części zadań Mistrza Gry.
Wylistowanych zostało także kilka bardziej tradycyjnych wymagań jak minimum pięcioletnie doświadczenie w projektowaniu gier multiplayerowych lub gier-usług oraz znajomość technicznych aspektów projektowania gier. Preferowane są także osoby mieszkające w Sztokholmie, gdzie znajduje się siedziba studia, ale firma oferuje też możliwość pracy hybrydowej. Tak więc zapewne głównie rozpatrywany będą mieszkańcy Szwecji.