Twórcy Hitmana kreatywnie naprawili błąd gry. Użyli kartonów
Krwiożercza ściana.
Hitman: The World of Assassination doczekało się sporej aktualizacji. Jak się jednak okazuje, oprócz kilku zmian i usprawnień, w łatce znalazło się także bardzo kreatywne rozwiązanie poważnego błędu gry.
Jak zauważa brytyjski Eurogamer, deweloperzy postanowili interweniować w sprawie „ściany śmierci”, znajdującej się na wyspie Sgail w jednej z misji w Hitman 2. Sama nazwa problemu jest całkiem wymowna, ale dla porządku rzeczy wyjaśniamy: bug sprawiał, że każda postać, która miała na tyle pecha, by zetknąć się się z pewną ścianą w lokacji, automatycznie umierała.
Jak dobrze wiemy, tylko Agent 47 jest uprawniony do odbierania innym życia, dlatego apetyt śmiercionośnej ściany musiał zostać ukrócony. Twórcy postanowili więc... zasłonić ją kartonami.
„Naprawiliśmy problem, dodając kilka pudeł i innych rzeczy tuż przy ścianie, by trzymać postacie niezależne z daleka. Pomimo naszych starań, »ściana śmierci« nadal istnieje i czai się, by pochłonąć więcej ludzkich istnień. Pozostańcie czujni” - czytamy w oficjalnym opisie aktualizacji. W ramach ciekawostki, Nate Purkeypile - były deweloper Bethesdy - nazwał kartonowe rozwiązanie „esencją pracy w branży gier”.
Oprócz rozwiązania problemu krwiożerczej ściany, aktualizacja do Hitman: The World of Assassination oferuje też kilka innych atrakcji. Użytkownicy PlayStation 4 mogą już zakupić zestaw misji The Sarajevo Six Campaign Pack, warte 22,99 zł. Łatka obejmuje około 2-5 GB w zależności od platformy i przygotowuje tytuł choćby pod fizyczne wydanie pudełkowe, jakie ukaże się 25 sierpnia na PlayStation 5.
Nie zabrakło też lepszej obsługi skalowania XeSS od Intela, rozwiązania kilku błędów związanych z ray tracingiem oraz udostępnienia DLC o nazwie Trinity Pack, składającego się z dziewięciu przedmiotów kosmetycznych dla Agenta 47.