Twórcy klasycznego RPG Wasteland 2 obiecują zmiany w mechanice walki
Zebrano 8 tys. komentarzy graczy.
Twórcy klasycznego RPG Wasteland 2 powrócili do pracy po przerwie świątecznej i przekopują się przez 8 tysięcy komentarzy od graczy biorących udział w testach wersji beta postapokaliptycznej produkcji.
Wśród nich znaleźć można sporo narzekań na system walki, w opinii wielu zbyt mało rozbudowany. Brian Fargo, szef inXile Entertainment obiecał w najnowszej aktualizacji na Kickstarterze, że w tym aspekcie gry zobaczymy „znaczące” usprawnienia.
Deweloperzy zbalansują podatne na zniszczenie osłony, dodadzą pozycję kuczną i więcej elementów dodatkowych, takich jak drabiny, by urozmaicać rozgrywkę.
Testowany jest także system ataków specjalnych, pozwalający na wydanie punktów akcji na charakterystyczne ciosy, związane z poszczególnymi rodzajami broni i umiejętnościami.
„Pamiętajmy, że walka w wersji beta to tylko pierwsze etapy, gdzie przeciwnicy są mniej zaawansowani i nie mają szerokiego wachlarza umiejętności specjalnych, ataków obszarowych i zaawansowanej sztucznej inteligencji, zarezerwowanej na później” - zauważa Fargo.
„Sztuczna inteligencja różni się znacząco na późniejszych etapach, gdy poznamy już podstawy sterowania i zasady doświadczenia.”
Zmiany dotkną także interfejsu użytkownika, ekonomii świata gry i systemu postaci. Mieszkańcy miasteczek i osiedli będą chętniej i częściej reagować na bohaterów gracza.
Wasteland 2 ukazało się w ubiegłym roku w programie Early Access na Steamie i dla części osób wspierających kampanię na Kickstarterze. Pełna wersja zadebiutuje w tym roku.
„Jedną z unikatowych cech tego procesu są otwarte testy beta dla gry RPG bazującej na narracji” - napisał Fargo.
„Standardowo testy tego typu dotyczą elementów sieciowych, koncentrując się na balansie rozgrywki, możliwościach serwerów i opcjach związanych z wieloma osobami jednocześnie.”
Beta gry Wasteland 2 to typowa, wczesna wersja z krwi i kości - często dostrzega się niedociągnięcia i ograniczenia. Jednak już na tym etapie wyraźnie czuć tu ducha klasyki - świetnie skonstruowana atmosfera post-apokaliptycznego świata to największa zaleta projektu - opisywał swoje wrażenia z wczesnej wersji Mateusz.