Skip to main content

Twórcy mają żal do Bethesdy: nasza gra nie miała nic wspólnego z Prey

"Bardzo, bardzo krzywdzące".

Gra studia Arkane z 2017 roku początkowo wcale nie miała nosić tytułu Prey. Podpięcie produkcji pod tę markę było decyzją wydawcy, którym była Bethesda. Dziś twórcy przyznają, że było to „bardzo, bardzo krzywdzące” dla ich dzieła.

- Nie chciałem nazywać tej gry Prey - powiedział założyciel studia Arkane, Raphael Colantonio. - Musiałem powiedzieć dziennikarzom, że to był nasz pomysł, co nie było przyjemne. Nie lubię kłamać. Nie tylko ja, ale cały zespół nie chciał nazwać tej gry Prey. Nasza gra nie miała nic wspólnego z Prey.

- Jestem wdzięczny, że firma daje mi środki na stworzenie gry i ufa moim umiejętnościom, powierzając tak wiele milionów dolarów, jestem za to wdzięczny. Istnieje jednak też kreatywna, artystyczna strona, która czuje się obrażona, gdy mówisz artyście „Twoja gra będzie się nazywać Prey.

Colantonio przeprosił też twórców oryginalnego Prey za to, że zgodził się na przyjęcie tytułu ich gry. Jego zdaniem, było to „bardzo, bardzo krzywdzące” dla produkcji Arkane, a samo Prey (2017) sprzedało się słabo mimo znakomitych ocen.

Raphael Colantonio był dyrektorem kreatywnym Prey, Dishonored i Dark Messiah of Might and Magic, głównym projektantem Arx Fatalis oraz założycielem studia Arkane. Niedługo po premierze Prey odszedł z własnego studia. Ostatnio pracował nad grą Weird West pod skrzydłami innego wydawcy.

Zobacz także