Twórcy Minecrafta nie chcą promowania produktów w swojej grze
Ale bez ograniczeń dla graczy.
Twórcy Minecrafta - studio Mojang - ograniczają zakres tego, co można wybudować w otwartym świecie gry. Krótko mówiąc: konstruować można wszystko, jeśli tylko obiekt nie służy do promowania jakiegoś innego produktu.
„Chcemy, by społeczność zarabiała na swojej kreatywności, ale nie jesteśmy szczęśliwi, gdy sprzedaż jakiegoś niezwiązanego z grą produktu jest jedynym celem moda lub serwera” - wyjaśnia Owen Hill, dyrektor do spraw „kreatywnej komunikacji”.
Dotychczas firmy mogły reklamować restauracje, zespoły muzyczne, filmy i inne poprzez tworzenie w Minecrafcie materiałów marketingowych z sześcianów. Co więcej, swoje kampanie mogli promować także politycy.
Teraz, według nowych zasad wprowadzonych przez Mojang, będzie to zabronione.
Twórcy śpieszą jednak z zapewnieniami, że gracze nadal mogą budować konstrukcje inspirowane swoimi ulubionymi produktami czy licencjami.
„Warto wspomnieć, że miłośnicy jakiejś restauracji, filmu czy czegokolwiek innego nadal mogą budować rzeczy reprezentujące i celebrujące te produkty, o ile jedynym celem nie jest ich reklama lub sprzedaż” - wyjaśnia Hill.
„Nowe zasady dotyczą tylko firm czy organizacji, które używają Minecrafta do sprzedawania swoich produktów lub promowania idei.”
Wygląda więc na to, że kolejka górka Beetlejuice nigdzie się nie wybiera.