Twórcy Monaco zapowiadają Armada - RTS dostosowany do konsolowych padów
„Będziemy pierwsi, którzy zrobią to dobrze.”
Studio Pocketwatch Games, twórcy Monaco: What's Yours is Mine, zapowiedzili swój nowy projekt - Armada. Strategia czasu rzeczywistego ma być pierwszą grą tego typu, która „wspaniale” zadziała ze sterowaniem za pomocą konsolowych padów.
„Przepraszamy wszystkich, którzy próbowali, ale nikomu nie udało się zrobić dobrego RTS-a na kontroler z dwoma analogami” - napisał na blogu Andy Schatz, założyciel studia. „Będziemy pierwsi.”
Projekt ma wywoływać odczucia „emocjonalne i intelektualne” identyczne z rozgrywką w klasycznych strategiach, takich jak StarCraft 2. „Mechanika musi być równie zabawna na padzie i klawiaturze.”
Gracz wcieli się w Armada w „Championa”, stawiającego konstrukcje, dowodzącego wojskami, badającego teren i biorącego udział w potyczkach. Jednostki będą jednak działały samodzielnie, a ich zachowanie warunkuje klasa. W ten sposób twórcy chcą wyeliminować konieczność zarządzania każdą postacią z osobna, co ma ułatwić obsługę za pomocą konsolowego kontrolera.
„W Monaco wzięliśmy zasłużony gatunek skradanek i uprościliśmy sterowanie, a następnie zbudowaliśmy złożoną grę, dostępną dla graczy o różnych poziomach umiejętności” - dodaje Schatz w rozmowie z serwisem Rock, Paper, Shotgun. „Chcę zrobić to samo z RTS-em.”
Armada powstaje także z myślą o rozgrywkach dla wielu osób, ale prace trwają dopiero od miesiąca. Gra pojawi się na Steamie, w Early Access, „tak szybko, jak to tylko możliwe”.