Skip to main content

Twórcy Monster Hunter: World tłumaczą opóźnienie wersji PC

Kluczowa jest jakość.

Capcom ujawnił nieco więcej szczegółów na temat decyzji o opóźnieniu premiery Monster Hunter: World na PC aż do jesieni obecnego roku, co ujawniono na początku stycznia.

Produkcja, zapowiedziana na targach E3 w ubiegłym roku, ukaże się jeszcze w tym miesiącu, ale tylko na PS4 i Xbox One. Posiadacze komputerów osobistych muszą więc uzbroić się w cierpliwość.

Piesek?

Jednocześnie nie podano innych szczegółów, a twórca poprosił tylko o cierpliwość i przypomniał, że po premierze gracze mogą spodziewać się darmowych aktualizacji i dodatków.

Teraz producent Ryozo Tsujimoto ponownie wypowiedział się na temat decyzji Capcomu, rozmawiając z magazynem Gamesradar (dzięki, PC Gamer).

Zobacz: Monster Hunter: World - Poradnik, Solucja

- Jeśli mowa o odsłonach głównej serii Monster Hunter, to jest to nasz pierwszy tytuł na PC i coś, co chcemy zrealizować w odpowiedni sposób - wyjaśnił.

- Więc zamiast wykorzystywać dostępne zasoby podczas tworzenia wersji konsolowych, gdy nie możemy przeznaczyć na konwersję pełnej uwagi, chcemy wydać odsłony na konsole, a następnie przeznaczyć dodatkowy czas i spróbować przygotować jak najlepszą wersję PC.

- Na komputerach osobistych dochodzą też dodatkowe obowiązki. Na konsolach za tworzenie rozgrywek sieciowych odpowiadają producenci sprzętu i wystarczy podpiąć się pod serwery PSN czy Xbox Live. Na PC musimy przygotować własny system - dodaje Tsujimoto.

- Mamy więc nadzieję, że zwolennicy komputerów osobistych nie będą mieli nic przeciwko nieco dłuższym oczekiwaniom na świetnie zoptymalizowaną wersję PC.

Zobacz na YouTube

Tymczasem posiadacze PS4 dokładnie za tydzień - 18 stycznia - będą mogli przystąpić do trzeciej i ostatniej fazy testów beta, trwającej do 22 stycznia.

Monster Hunter: World debiutuje wkrótce potem - 26 stycznia - na PS4 i Xbox One.

Podstawowe założenia serii pozostają niezmienione - w grze chodzi o tropienie i pokonywanie coraz silniejszych przeciwników, z których pozyskujemy materiały, by ulepszać ekwipunek, a potem polować na jeszcze silniejsze stwory.

Zobacz także