Twórcy nowego hitu na Steamie stali się milionerami
Już w kilka dni po premierze.
Twórcy niezależnej gry Dwarf Fortress mogą z pewnością mieć powody do dumy. Ich rozwijane od 16 lat dzieło trafiło na Steama, a sprzedaż przekroczyła wszelkie oczekiwania. W ciągu kilku dni deweloperzy stali się milionerami.
Przypomnijmy, że Dwarf Fortress to wysoce zaawansowana strategia ekonomiczna, opowiadająca o zakładaniu i rozwoju tytułowej fortecy krasnoludów. Tytuł zadebiutował pierwotnie w 2006 roku. Produkcja cechowała się nie tylko wysokim poziomem trudności, ale też maksymalnie uproszczoną grafiką, zbudowaną z liter i znaków. Gra początkowo była darmowa, ale wersja Steam - z wieloma usprawnieniami i dopracowaną oprawą graficzną - kosztuje 30 dolarów (w Polsce ok. 140 zł).
Jak poinformował wydawca, już w dniu premiery - 6 grudnia 2022 - sprzedano ponad 160 tysięcy egzemplarzy tytułu. Co ciekawe, analityk biznesowy firmy przewidywał, że taki wynik Dwarf Fortress osiągnie dopiero po 2 miesiącach. W ciągu kilku dni produkcja znalazła już 300 tysięcy nabywców. Jak łatwo policzyć, na sprzedaży gry twórcy zarobili około 9 milionów dolarów (czyli prawie 40 milionów złotych).
Z autorami tytułu - braćmi Tarnem i Zachem Adams - miał okazję rozmawiać serwis PC Gamer. Deweloperzy przyznali, że jeszcze ciężko przyjąć im do wiadomości ogromny sukces produkcji.
„To mnóstwo pieniędzy, nawet jak na prawie 20 lat pracy. Nawet kiedy rozdzielisz tę sumę na 20 lat, otrzymasz w sumie równowartość typowej pensji w branży technologicznej, która jest bardzo wysoka” - powiedział Tarn Adams. „Będę musiał przebudować tak naprawdę całe swoje życie, zrozumieć co się właśnie stało. Nie mam na ten moment żadnych pomysłów albo planów, myślę tylko o dalszym rozwoju gry”.
„Moja żona ma już plany. Mieszkamy w bardzo małym domu, więc przeprowadzka do czegoś większego jest dla nas priorytetem” - dodał Zach. Twórcy przyznają także, że nie mają na ten moment planów odnoście potencjalnego sequela gry, ponieważ „byłaby to w zasadzie ta sama gra”. Zamierzają skupić się na rozwoju obecnej wersji jeszcze przez co najmniej kilka lat.