Skip to main content

Twórcy Oculus Rift pozyskali 75 milionów dolarów na dalsze prace

Prezent na święta.

Firma Oculus VR pozyskała 75 milionów dolarów na dalsze prace nad komercyjnym modelem okularów rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift.

Większą część sumy wyłożył Andreessen Horowitz, który wcześniej inwestował między innymi w Groupon, Instagram, Skype i Zyngę.

Przyszłość kosztuje

„Wierzymy, że Oculus nie tylko zmieni gry wideo, ale zredefiniuje bazowe ludzkie doświadczenia w sferze filmów, edukacji, architektury i designu” - komentuje Marc Andreessen, nowy członek rady nadzorczej.

„Przez ostatnie 16 miesięcy przeszliśmy transformację z małego start-upu do firmy, której zestawy rzeczywistości wirtualnej są gotowe do zmiany sposobu, w jaki gramy, pracujemy i komunikujemy się” - dodaje Brendan Iribe, szef Oculus VR.

„40 tys. deweloperów i entuzjastów oraz liczni partnerzy pomogli nam zrealizować pozornie nierealny projekt. Dodatkowy kapitał, razem z doświadczeniem Marca Andreessena, pozwolą wykonać ostatni krok do ostatecznego celu, którym jest uczynienie wirtualnej rzeczywistości czymś dostępnym dla każdego konsumenta.”

Oculus rozpoczynało na Kickstarterze od pozyskania imponującego 2,4 mln dol. Następnie zebrano kolejne 16 mln, już od inwestorów. Sprzedano ponad 40 tys. zestawów producenckich, ale wersja konsumencka nie ma jeszcze daty premiery.

Do firmy dołączył niedawno sam John Carmack - legendarny programista id Software odpowiada teraz za rozwój technologii.

„Branża gier już dawno przekroczyła punkt, w którym doświadczenia zmieniane są przez liczbę pikseli, texeli, teraflopów czy klatek na sekundę” - przyznał.

„To samo można powiedzieć o innych cyfrowych doświadczeniach. Gry - i całą interaktywną zawartość - zrewolucjonizuje umieszczenie ludzi wewnątrz cyfrowych światów. Taki jest nasz cel z Oculus, a dodatkowe fundusze pomogą go osiągnąć.”

Również Sony pracuje podobno nad zestawem rzeczywistości wirtualnej - więcej wiadomości na ten temat poznamy w przyszłym roku.

Zobacz także