Twórcy Outriders wyjaśniają zabawne przerywniki w rozgrywce
Chodzi o ładowanie lokacji i grupowanie graczy.
- Gracze i dziennikarze zwracają uwagę na częste przerywniki filmowe w Outriders
- Twórcy tłumaczą, że ukrywają ładowanie lokacji i grupowanie graczy
- Cutscenki z prostymi czynnościami dodano po uwagach testerów
Kilka dni temu ukazało się demo Outriders. Uwagę graczy, którzy testują tytuł, zwróciły częste przerywniki filmowe. Na ten temat wypowiedzieli się twórcy strzelanki z polskiego People Can Fly.
Tak zwane cutscenki wyświetlają się, gdy użytkownik chce przedostać się do innej lokacji. Zazwyczaj przedstawiają proste czynności, które w innych grach ukazane są w formie prostych animacji - na przykład otwieranie drzwi czy skok przez niewielką przepaść. Ponadto we wspomnianych scenach postacie pozbawione są noszonego ekwipunku.
Przerywniki mogą wydawać się zabawne, ale u niektórych graczy wzbudzają irytację. W rozmowie z naszymi kolegami z brytyjskiego Eurogamera przedstawiciele People Can Fly wyjaśnili, że sekwencje ukrywają ładowanie obszaru, a także zbierają uczestników zabawy.
Outriders oferuje tryb kooperacji dla maksymalnie trzech osób, ale wszyscy członkowie drużyny muszą znajdować się w jednej lokacji. Jeżeli więc dany użytkownik przechodzi do innego regionu, pozostali są automatycznie przenoszeni.
Dyrektor kreatywny gry - Bartek Kmita - tłumaczy, że przerywniki ukrywają teleportację wszystkich postaci z ekipy. Początkowo zamierzano użyć klasycznych ekranów ładowania, ale po testach okazało się, że gracze czują się zdezorientowani nagłą zmianą planszy. Postanowiono więc zastosować sceny z prostymi czynnościami.
- Bez dedykowanych serwerów, w sytuacji, gdy dwie osoby chciałyby udać się w różne obszary, musielibyśmy ich rozdzielić. Jako że sztuczna inteligencja i inne elementy są obliczane na urządzeniu każdego użytkownika z osobna, musielibyśmy podzielić zespół - mówi.
Kmita nie wykluczył, że przed premierą pełnej wersji tytułu twórcy poprawią aspekt związany z przerywnikami filmowymi, ale zasugerował, że dużych zmian nie należy się spodziewać. Zaznaczył jednak, że w późniejszych etapach przygody cutscenek powinno być mniej.
Outriders zadebiutuje 1 kwietnia na PC i konsolach.