Twórcy Payday 3 będą dalej rozwijać grę, nawet jeśli zostanie w niej tylko jeden gracz
Odważna deklaracja.
Nie jest tajemnicą, że Payday 3 nie okazał się sukcesem, na jaki liczyli twórcy i niewspierana już druga odsłona cyklu wciąż przyciąga znacznie większą liczbę graczy. Niemniej deweloperzy ze studia Starbreeze nie poddają się i obiecują, że będą rozwijać tytuł nawet jeśli zostanie w tym tylko jeden gracz.
Wiadomość z odważną deklaracją opublikował oficjalny profil gry w mediach społecznościowych, odpowiadając na post innego internauty. Ten załączył zrzut ekranu przedstawiający niską liczbę graczy Payday 3 na Steamie uważając, że z takimi wynikami można już uznać grę za „martwą”.
„Tworzylibyśmy nową zawartość, nawet mając jednego aktywnego włamywacza na serwerach, chyba że ktoś by nam tego zabronił. Administrator naszego konta na Twitterze dziękuje wszystkim, którzy grają od czasu do czasu i dzielą się swoimi uwagami oraz sugestiami. Oczywiście chcemy przyciągnąć do gry jak największą liczbę graczy, który twórca by tego nie chciał?” - napisał oficjalny profil gry. Myśl tę rozwinęli deweloperzy także w odpowiedzi na inny komentarz.
„Robimy, co możemy, aby naprawić popełnione przez nas błędy, na które zwraca uwagę społeczność. Zaliczyliśmy okropną premierę i od tego czasu ciężko pracujemy, aby naprawić grę. Wierzymy, w Payday 3, a kolejna aktualizacja będzie zawierała dużo wyczekiwanych przez graczy poprawek. Dajcie oczywiście znać, kiedy już w nią zagracie” - dodają twórcy.
Przypomnijmy, że według danych serwisu SteamDB w grę codziennie gra nieco ponad tysiąc osób w szczytowym momencie, podczas gdy w poprzedniej odsłonie tak samo bawi się codziennie ponad 7,5 tysiąca graczy. Podobnie sprawa ma się też z rekordami jednoczesnych graczy. W przypadku Payday 2 było to prawie 250 tys. graczy w czasie darmowego weekendu kilka lat temu, podczas gdy „trójka” zanotowała 77 tys. jednoczesnych graczy w dniu premiery i od tego czasu jej wyniki spadają.
Niemniej wygląda na to, że stan techniczny gry się polepsza. Na początku miesiąca twórcy świętowali, że średnia ocen w kategorii „Ostatnich recenzji” na Steamie zmieniła się z „Mieszanych” na „W większości pozytywne”. Również sami gracze wielokrotnie podkreślają, że od momentu premiery w tytuł gra się zdecydowanie lepiej, szczególnie pod kątem poprawiającej się optymalizacji i malejącej liczby błędów.