Twórcy Payday 3 pracują nad kooperacyjną grą Dungeons & Dragons
Akcja w świecie fantasy.
Studio Starbreeze dopiero co - i z wielkimi problemami - wydało strzelankę Payday 3, a już rozpoczyna kolejny projekt. Ten będzie podobny w założeniach, ale jednocześnie znacząco odmienny.
Nie znamy na razie oficjalnego tytułu. Całość kryje się pod nazwą kodową Project Baxter, bazuje na silniku Unreal Engine 5 i zadebiutuje w 2026 roku - a przynajmniej takie są obecnie założenia.
Jeśli mowa o wspomnianych podobieństwach, ponownie otrzymamy kooperacyjną akcję w sieci i stale aktualizowaną „grę-usługę”. Różnica polega na tym, że nie będziemy korzystać z karabinów, lecz z łuków i czarów. Produkcja bazuje bowiem na licencji Dungeons & Dragons, słynnego systemu „papierowych” RPG.
Gracze mogą spodziewać się „charakterystycznych dla gier Starbreeze fundamentów kooperacyjnego trybu wieloosobowego, wieloletniego rozwoju w ramach modelu gry-usługi, zaangażowania społeczności i doświadczenia większego niż życie”. Studio chce samodzielnie wydać produkcję.
„Patrząc na potencjalne licencje dla przyszłych projektów, Dungeons & Dragons zawsze znajdowało się na szczycie listy i jestem niesamowicie szczęśliwy, mogą wystosować to ogłoszenie” - zapewnił dyrektor generalny Starbreeze, Tobias Sjögren.
Licencji udziela oczywiście Wizards of the Coast i choć D&D jest bazą dla wielu różnych światów, to otrzymamy zapewne produkcję zbliżoną klimatami do „czystego” fantasy z Forgotten Realms. To tylko spekulacje, ale dlaczego deweloperzy mieliby nie skorzystać z popularności tego uniwersum, zbudowanego niedawno przez Baldur’s Gate 3?
„Dungeons & Dragons ma za sobą niezwykły rok” - dodał Eugene Evans z WotC i Hasbro, nawiązując być może właśnie do gry Larian (i pomijając ogromne kontrowersje wcześniej w tym roku). „Nasze marki, w tym Dungeons & Dragons, nadal przyciągają wspaniałych partnerów, ponieważ realizujemy plan rozwoju portfolio gier cyfrowych przez licencjonowanie i rozwój”.
„Współpraca ze Starbreeze jest doskonałą ilustracją tej strategii. Biorąc pod uwagę ich imponujące gry i pasję do Dungeons & Dragons, jesteśmy pewni, że stworzą doświadczenie, które zachwyci fanów na całym świecie” - napisał menedżer w informacji prasowej.