Twórcy Payday 3 tracą nadzieję na uratowanie gry? Studio ogranicza budżet na dalszy rozwój
Deweloperzy zapewniają, że nie wpłynie to na jakość przyszłych aktualizacji.
Chociaż według opinii wielu graczy Payday 3 znajduje się dzisiaj w znacznie lepszym stanie, niż w dniu premiery - i z każdą aktualizacją jest coraz lepiej - to gra nadal przyciąga znacznie mniej graczy, niż kultowa „dwójka”. Wygląda na to, że studio Starbreeze powoli zaczyna tracić nadzieję na uratowanie tytułu, który od teraz będzie rozwijać mniejszy zespół.
Jak informuje serwis Insider Gaming, cytując fragmenty opublikowanego sprawozdania finansowego filmu, szwedzki deweloper zamierza przeznaczyć „znacznie mniej” środków na wsparcie tytułu w jego drugim roku na rynku. Jednocześnie jednak twórcy zapewniają graczy i inwestorów, że decyzja ta nie wpłynie na jakość dostarczanych treści.
„W tym samym okresie rok temu wypuściliśmy do sprzedaży Payday 3. Gra była dla nas ważnym kamieniem milowym i komercyjnym sukcesem, ale premiera naznaczona była licznymi problemami technicznymi. Od tego czasu pracowaliśmy w pocie czoła, aby poprawić grę i rozbudować zawartość oraz funkcje gry” - przekazał pełniący obowiązki dyrektora generalnego Mats Juhl podczas rozmowy z akcjonariuszami.
W dalszej części spotkania Juhl przypomina, że od momentu premiery wydano wiele aktualizacji z darmową zwartością, a także cztery duże dodatki DLC. Dlatego też od tego momentu studio zmienia strategię rozwoju tytułu. „Wchodząc w drugi rok gry na rynku, jesteśmy przekonani, że możemy dostarczać graczom kolejne treści o takiej samej wartości, przy jednocześnie znacznie mniejszym poziomie inwestycji” - stwierdził deweloper.
Jednocześnie firma zamierza przeznaczyć zaoszczędzone na Payday 3 środki na przyspieszenie rozwoju kolejnej gry, znanej na razie pod roboczym tytułem Project Baxter. O produkcji tej na razie wiemy tyle, że będzie to kolejna gra-usługa skupiająca się na rozgrywce w kooperacji i osadzona w popularnym uniwersum Dungeons and Dragons. Premiera zaplanowana jest na 2026 roku, a całość powstaje na silniku Unreal Engine 5.
Jeśli natomiast chodzi o Payday 3, to obecnie według danych serwisu SteamDB tytuł przyciąga dziennie niecałe 1,5 tys. graczy jednocześnie. Jest to wyraźna poprawa od stanu jeszcze sprzed kilku miesięcy, gdy w tytule z rzadka bawiło się więcej, niż tysiąc osób, jednak nadal daleko grze do słynnego poprzednika. W przypadku Payday 2 do dzisiaj szczytowa dzienna liczba jednoczesnych graczy to nawet 30 tys. osób.