Twórcy Payday 3 zapewniają, że serwery działają już sprawnie
Ruszają „działania komercyjne”.
Problemy z serwerami Payday 3 sprawiły, że gra zaprzepaściła kluczowy okres premierowy i posiada dzisiaj „w większości negatywne” oceny użytkowników na Steamie. Twórcy zapewniają, że infrastruktura działa już poprawnie, więc Starbreeze może zająć się dalszym zarabianiem na tytule.
Tytuł ukazał się 21 września na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Chętnych na przeprowadzenie skoków nie brakowało, w czym pomagała także jednoczesna premiera w Game Passie. Liczba zainteresowanych szybko zaczęła rosnąć, odwrotnie niż stabilność infrastruktury.
Po weekendzie, podczas którego gra w praktyce nie działała, Starbreeze wyjaśniło w komunikacie, że winny był zewnętrzny partner odpowiedzialny za matchmaking, a deweloperzy planują rozwiązania uniezależniające tytuł od internetu - mowa najpewniej o trybach offline, których obecnie brakuje.
Teraz nowe oświadczenie na oficjalnej stronie obiecuje, że problemy - te pierwsze - zostały rozwiązane. „Matchmaking działa stabilnie i po zakończeniu konserwacji serwerów wykazuje się dobrą wydajnością oraz stabilnością” - napisano.
„Przede wszystkim chciałbym podziękować graczom za cierpliwość, jaką okazali. Nasza społeczność jest motorem, który napędza zarówno nasze gry, jak i naszą firmę” - zapewnia Tobias Sjögren, dyrektor generalny Starbreeze. „Nie muszę chyba powtarzać, że nie był to początek, jakiego chcieliśmy, ale jednocześnie nasz model biznesowy to maraton, a nie sprint”.
Jeśli o modelu biznesowym mowa, w oświadczeniu - w akapicie jeszcze przed podziękowaniami - firma dodaje, że zamierza „zintensyfikować działania komercyjne”, które wstrzymano w celu poradzenia sobie z błędami. Na początku października powinna też ukazać się pierwsza większa aktualizacja, a na zimę nadal planowane jest pierwsze DLC, pod tytułem Syntax Error.