Twórcy Persony wykorzystają SI przy produkcji kolejnych gier
Ale zrobią to mądrze.
Seria Persona, a w szczególności nowsze części, to niemal esencja stylu i kreatywności w projektowaniu graficznym. Słowa jednego z czołowych twórców o chęci wykorzystania sztucznej inteligencji wywołały zrozumiałe obawy wśród fanów, jednak gracze martwią się nieco na wyrost.
Jak donosi portal Persona Central, twórcy wyśmienitych jRPG wyrażają spore zainteresowanie wykorzystaniem narzędzi graficznych opartych na sztucznej inteligencji takich jak Midjourney podczas prac nad nadchodzącymi tytułami. W wywiadzie dla Sega Asia wspominał o tym sam producent serii, Kazuhisa Wada.
Pomysł nieco zmartwił fanów, którzy przyzwyczajeni są do najwyższej klasy designu. W grach z serii Persona niemal każdy aspekt grafiki robi wrażenie, zwłaszcza na osobach zainteresowanych projektowaniem graficznym - od interfejsu, przez kompozycje scen i projekty postaci, aż po kreatywne operowanie kolorem. Na szczęście twórcy wcale nie zamierzają zastąpić ludzi maszynami.
- Myślę, że technologia stojąca za ilustracjami SI będzie bardzo przydatna w przyszłości. Na przykład, gdy pracujemy nad wstępnymi projektami, SI może błyskawicznie wizualizować pomysł za pomysłem, co stanowiłoby problem dla pojedynczego artysty - powiedział Kazuhisa Wada.
- Myślę więc, że we wczesnej fazie projektowej, kiedy dopiero formują się pomysły, moglibyśmy używać sztucznej inteligencji. Nasz zespół graficzny od dawna sugeruje wdrożenie tego typu rozwiązań.Innymi słowy, twórcy Persony zamierzają wykorzystać SI wyłącznie podczas wstępnych prac do „szkicowania” i wizualizowania różnych pomysłów, ale efekty pracy SI nie powinny wydostać się poza biura Atlusa. SI nie ma zastąpić artystów, a jedynie przyspieszyć prace koncepcyjne, co pozwoli szybciej przejść do faktycznej produkcji, a wszelkie grafiki nadal tworzone będą przez ludzi.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.