Twórcy Project Cars celują w 1080p i 60 FPS na PlayStation 4 i Xbox One
Niższa jakość na Wii U.
Project Cars powinno wyglądać identycznie na konsolach PlayStation 4 i Xbox One - twórcy ze studia Slightly Mad starają się osiągnąć rozdzielczość 1080p i 60 klatek na sekundę na obu tych urządzeniach.
Choć wcześniejsze wersje testowe nie osiągały jeszcze takiej płynności, to podczas ostatnich prezentacji gra działała już w 60 FPS. Na Xbox One pozostało jeszcze nieco prac związanych z rozmiarem renderowanego obrazu.
- Na Xbox One nie jest to jeszcze 1080p - przyznaje Andy Tudor z Slightly Mad Studios w rozmowie z Eurogamerem. - Ale to nie ostateczna jakość, nadal celujemy w ten poziom. Na ostatnim etapie prac zawsze czas na optymalizację.
- Dla gry wyścigowej 60 FPS jest bardzo ważne - dodaje deweloper. - Gracze nie wiedzą, że silnik fizyczny działa w tempie 600 razy na sekundę. Polecenia kontrolera odczytujemy 250 razy na sekundę. W innych tytułach ta wartość jest dużo niższa. Ekran odświeża się 60 razy na sekundę. Opony, fizykę czy zawieszenie mierzymy w tym samym czasie 600 razy.
Project Cars ukaże się na PC, PlayStation 4 i Xbox One już 21 listopada. Na przyszły rok zaplanowano jeszcze wersję Wii U. W tym przypadku Tudor jest zadowolony z postępów, choć na sprzęcie Nintendo nie uda się osiągnąć podobnej oprawy.
- Są pewne duże problemy, z którymi musimy sobie poradzić, ale byliśmy na to przygotowani - mówi. - Ale obiecujący jest fakt, że mamy już pogodę, porę dnia czy dużą liczbę samochodów na ekranie.