Twórcy Rain o głównych założeniach niezależnej produkcji dla PS3
Deszczowy świat i zagubiony chłopiec.
Sony opublikowało pierwszy dziennik deweloperski poświęcony niezależnej produkcji Rain. Deweloperzy z Japan Studio starają się opowiedzieć czym właściwie jest tytuł, którym się zajmują.
- Cały koncept oparty jest o zagubionego chłopca - poinformował reżyser projektu, Yuki Ikeda. - Chłopca, który nie tylko zgubił drogę, ale też stracił własną formę. Znalazł się w opuszczonym mieście, w świecie będącym przeciwieństwem miejsca, z którego pochodzi.
Deszcz nie występuje w grze wyłącznie w celu wprowadzenia melancholijnego nastroju. Jest także istotnym elementem w rozgrywce, który zadecyduje o tym, czy nasza postać będzie widoczna.
- Sylwetka chłopca staje się zauważalna w deszczu, ale staje się niewidzialna, gdy postać unika kropli - zaznaczył Tomoharu Fujii, jeden z projektantów. - Gracze będą musieli odpowiednio korzystać z tej mechaniki.
Twórcy poinformowali także, że w miarę postępów, trafiać będziemy do coraz bardziej rozbudowanych lokacji z nowymi elementami, które w jakiś sposób wpłyną na rozgrywkę. W grze pojawi się również tajemnicza dziewczynka, o której na chwilę obecną nie wiemy nic.
Rain zadebiutuje przed końcem roku, wyłącznie na PlayStation 3 w dystrybucji cyfrowej.