Twórcy Shadowrun Returns zapowiadają grę akcji Necropolis
Losowo generowane poziomy.
Studio Harebrained Schemes - twórcy Shadowrun Returns - zapowiedziało swoją nową produkcję, łączącą widok z perspektywy trzeciej osoby z elementami roguelike - Necropolis.
Popularne ostatnio produkcje roguelike stawiają najczęściej na losowo generowane lokacje, a po śmierci przygodę należy zaczynać od nowa.
Akcja Necropolis toczy się w tajemniczym świecie, który jest „dużo większy wewnątrz niż na zewnątrz”. Wcielamy się w śmiałka, zamkniętego w domenie szalonego czarownika i jego nie mniej niebezpiecznych podwładnych.
W odróżnieniu od Shadowrun Returns, walka toczy się w czasie rzeczywistym. „Podstawowe założenia dla Necropolis to gra akcji” - wyjaśniają twórcy. „W odróżnieniu od innych przedstawicieli gatunku roguelike, stawiamy na system walki bazujący na wyczuciu czasu i animacjach. Jest szybki i niebezpieczny: nauczymy się przewidywać schematy ataków przeciwnika, efektywnie wykonywać własne ciosy w odpowiednich momentach i mądrze łączyć lekkie i ciężki uderzenia. Nie wystarczy tylko wciskać klawiszy jak popadnie.”
Podobnie jak w Spelunky czy w The Binding of Isaac, po każdej śmierci musimy rozpoczynać od nowa, a układ poziomów zostanie zmodyfikowany. Poszczególne elementy etapów zmienimy jednak także podczas samej rozgrywki, za pomocą specjalnych mocy bohatera.
Twórcy Necropolis zadbali o przygotowanie własnego ekosystemu, więc wrogowie będą także walczyć między sobą.
Premiera w 2016 roku na PC, Maca i Linux. Harebrained Schemes nie wyklucza też konwersji na konsole.