Twórcy silnika Unity przepraszają za kontrowersyjne zmiany cennika
„Dziękujemy za szczerą i krytyczną odpowiedź”.
Twórcy technologii Unity przeprosili za ogłoszone w zeszłym tygodniu zmiany kosztów korzystania z silnika, co spotkało się z głośną krytyką ze strony deweloperów. Nowy cennik ma zostać ogłoszony w ciągu najbliższych kilku dni.
„Słyszymy was. Przepraszamy za zamieszanie i niepokój wywołany opłatą za instalowanie gier, którą ogłosiliśmy w zeszły wtorek. Rozmawialiśmy z członkami naszego zespołu, społecznością, klientami oraz partnerami i wprowadzimy zmiany w nowej licencji. W ciągu kilku dni podamy więcej informacji. Dziękujemy za szczerą i krytyczną odpowiedź” - napisali autorzy silnika w oświadczeniu opublikowanym na platformie X (dawniej Twitter).
Wiadomość nie spotkała się jednak z ciepłym przyjęciem ze strony deweloperów, którzy przede wszystkim podkreślają, że stracili zaufanie do dostawcy technologii. „Nie potrzebujemy zmian w nowej licencji, potrzebujemy jej całkowitego cofnięcia. Respektujcie zasady, na których kupiono dotychczasowe licencje. Straciliśmy do was zaufanie, a zmiany w licencji nie robią żadnej różnicy” - napisało konto niezależnego studia Ogre Pixel.
„Prosimy albo o całkowite wycofanie się z nowej licencji, albo standardowy podział zysków. Zapomnijcie o jakichkolwiek skomplikowanych schematach. Przestrzegajcie także dotychczasowych umów na wcześniejsze wersje silnika i nigdy więcej nie próbujcie żadnych podejrzanych ruchów, żeby ukryć zmiany. Po prostu bądźcie uczciwi, bezpośredni i godni zaufania” - dodał deweloper ze studia Odd Tales Games.
Przypomnijmy, że głównym zarzutem ze strony twórców było ogłoszenie dodatkowej opłaty naliczanej za każdą instalację gry stworzonej na silniku Unity - zarówno dla nowych produkcji, jak i już wydanych. W związku z tym niektóre zespoły, takie jak autorzy Among Us czy survivalowego Rust, zapowiedzieli przeniesienie swoich projektów na inne silniki.