Twórcy SimCity wydali nową grę o budowaniu miasta, ale nie będziecie zadowoleni
Mobilne Cityscapes: Sim Builder.
Katastrofalna premiera SimCity od firmy Maxis na dobre „uśmierciła” słynną serię, lecz teraz - ponad dziesięć lat później - na rynku jest podobna w założeniach produkcja, stworzona przez grupę byłych pracowników tego studia.
Mowa o Cityscapes: Sim Builder. Na samym początku trzeba wspomnieć o dwóch ważnych zastrzeżeniach. Nie dość, że mamy do czynienia z tytułem wydanym wyłącznie na urządzenia mobilne, to jest on także dostępny wyłącznie w ramach usługi Apple Arcade na iOS.
A szkoda, ponieważ produkcja wydaje się być interesująca, wyraźnie stawiając na „simsową” stylistykę, a także na pastelową paletę kolorów, nieco obłe kształty i brak silenia się na realizm. Zadanie graczy jest oczywiście jedno: budowanie i zarządzanie prosperującym miastem.
Za prace odpowiada studio Magic Fuel Games, które w 2015 roku założył między innymi Kip Katsarelis - w przeszłości starszy producent SimCity w Maxis. Zasłużony deweloper pamięta jeszcze czasy SimCity 4 z 2003 roku, przy którym zaczynał karierę jako tester.
„Wybór ma znaczenie przy budowaniu miasta przyszłości. Miasta, które jest rentowne, dobrze prosperujące i w pełni zrównoważone” - czytamy w oficjalnym opisie. „Podejdź strategicznie do zrównoważonego rozwoju zarówno w sferze środowiskowej, jak i społecznej. Redukuj odpady i zanieczyszczenia, jednocześnie zarządzając wpływem biznesu na swoich mieszkańców, zarówno tym pozytywnym, jak i negatywnym”.
Premiera wyłącznie w Apple Arcade może być pewnym rozczarowaniem, lecz nie da się ukryć, że abonament ten regularnie otrzymuje całkiem interesujące produkcje, by wymienić choćby Air Twister od Yu Suzukiego, słynnego twórcy Virtua Cop czy Shenmue. Jest też świetne Exit the Gungeon, Grindstone czy Shantae and the Seven Sirens.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.