Twórcy Sniper Elite 3: eSRAM problemem Xbox One, PS4 „nieco” mocniejsze
Studio Rebellion o nowej generacji.
Odpowiedzialne za produkcję Sniper Elite 3 studio Rebellion podzieliło się swoimi problemami podczas produkcji gry, porównując możliwości Xbox One i PlayStation 4.
Jak uważa starszy producent Jean-Baptiste Bolcato, ograniczeniem w przypadku sprzętu Microsoftu jest eSRAM. Dla przypomnienia - konsolę wyposażano w 32 MB tej pamięci, jako dodatek do 8 GB DDR3 o niższej przepustowości.
- W przypadku Xbox One osiągnięcie maksymalnych możliwości jest niewątpliwie nieco trudniejsze - mówił deweloper w rozmowie z serwisem Gaming Bolt. - Myślę, że eSRAM jest łatwy w użyciu, ale część problemu leży w tym, że jest go zbyt mało do wyświetlenia 1080p, biorąc pod uwagę większe zasoby szybkiego RAM-u [DDR3 - dop. red.].
- Oznacza to, że trzeba przenosić dane w kawałkach lub stosować inne sztuczki. To trochę jak odwrócone PS3, gdzie programowanie było trudniejsze niż na X360. Teraz role się odwróciły, ale nie znaczy to, że Xbox One ma mniej mocy - po prostu problemem jest rozpoczęcie prac. Teraz jest już nieźle, ale pierwsze miesiące były piekłem - dodaje Bolcato.
Tym samym w nowym świetle ocenić można nieoficjalne informacje słynącego z trafnych „przecieków” użytkownika CBOAT z forum dyskusyjnego NeoGAF, który już w październiku - przed premierą konsoli - pisał, że osiągnięcie 1080p będzie dla sprzętu Microsoftu problemem właśnie ze względu na eSRAM (dzięki, CinemaBlend).
- Przygotowują nowy, szybszy zestaw oprogramowania, który poradzi sobie z 1080p na Xbox One - dodaje pracownik Rebellion, nie podając jednak, w jaki sposób Microsoft planuje obejść fizyczne ograniczenie zasobów pamięci.
- Xbox One stawia nieco bardziej na multimedia i zintegrowane działanie, więc jest nieco bardziej złożony. Są rzeczy, które można i których nie da się zrobić właśnie ze względu na centrum multimedialne. Na PS4 tego nie ma, to maszyna do gier.
- Przynajmniej na papierze PS4 ma nieco więcej mocy, ale myślę, że Xbox One nadgoni różnicę. Ale pozostaje eSRAM. PlayStation 4 ma 8 GB [GDDR5 - dop. red.], o przepustowości niemal równej eSRAM, ale z drugiej strony można sobie pozwolić na więcej ze względu na prędkość. Dlatego też nie ma tylu gier w 1080p, ponieważ trzeba dzielić je na mniejsze kawałki, by zmieściły się w eSRAM na Xbox One.