Twórcy Thief rezygnują z punktów doświadczenia po krytyce fanów
„Zmniejszało to motywację do kradzieży.”
Eidos Montreal zdecydowało się usunąć system punktów doświadczenia ze skradanki Thief, po tym jak rozwiązanie spotkało się krytyką graczy.
Odwiedzający targi E3 z niepokojem obserwowali, jak Garrett zdobywa dodatkowe punkty doświadczenia za celny strzał w głowę, co prezentowano podczas pokazu.
„Fani mogą być zaskoczeni, jak często deweloperzy odwiedzają forum dyskusyjne, by sprawdzić, jak sytuacja jest postrzegana w »prawdziwym świecie«” - przyznał Windfeld Schmidt - główny projektant poziomów - na oficjalnym blogu firmy.
„Te opinie są dla nas niesłychanie ważne i - jak można sobie wyobrazić - reakcje na system punktów doświadczenia sugerowały, że powinniśmy wprowadzić zmiany w założeniach.
- Zobacz także obszerny, darmowy poradnik do Thief. Znajdziesz tu opis przejścia misji głównych, pobocznych, mapy i wszystkie znajdźki.
Deweloper wyjaśnia, że gracze nie powinni być zmuszani do podejmowania określonych działań tylko po to, by zdobyć więcej punktów.
„Na początku chcieliśmy oprzeć postępy bohatera na doświadczeniu, ale to zmniejszało motywację do kradzieży” - dodaje Nic Cantin, reżyser nowego Thiefa. „Głównym celem powinno być zbieranie kosztowności. Garrett jest już mistrzem złodziejstwa, więc nie ma potrzeby na mechanikę doświadczenia.”
Thief w lutym przyszłego roku ukaże się na PC, PS3, PS4, X360 i Xbox One. Gra zadebiutuje w polskiej wersji językowej (napisy) na wszystkich tych urządzeniach, poza najnowszą konsolą Microsoftu.