Twórcy Total War Warhammer: „Zawaliliśmy sprawę” z Mortal Empires
Szczerze o problemach gry.
Studio Creative Assembly wystosowało szczery komunikat na temat postępów - czy też ich braku - w pracach nad dalszym rozwojem serii Total War Warhammer.
Wpis opublikowany na oficjalnym blogu odnosi się głównie do ambitnej aktualizacji Mortal Empires, łączącej mapy kampanii z obu odsłon Total War Warhammer. Darmowa łatka wprowadzająca atrakcję była wyczekiwana przez wielu graczy, lecz debiut nie do końca poszedł po myśli twórców.
Deweloperzy przyznają, że graczom „należą się wyjaśnienia”. Menedżer cyklu - Rob Bartholomew - potwierdza, że zespół nie nadąża z realizowaniem planów zgodnie z harmonogramem. Głównym kłopotem jest dodanie jednej z frakcji - Norsca - co wywołało podobno sporo problemów.
„Prawda jest taka, że zawaliliśmy sprawę” - napisał dyrektor kreatywny Mike Simpson. „Bardzo dobrze radziliśmy sobie z łączeniem różnych wersji gry i myśleliśmy, że osiągnęliśmy w tym mistrzostwo”.
Deweloper opisuje branching, czyli - w rozumieniu programistycznym - duplikowanie określonych elementów, by rozwijać je równolegle z innymi aspektami produkcji. Gdy prace dobiegają końca, poszczególne „gałęzie” należy połączyć.
Creative Assembly miało prosty i rozsądny pomysł, by wziąć „gałąź” Total War Warhammer 1 z frakcją Norsca i innymi usprawnieniami, a następnie połączyć ją z Total War Warhammer 2. Jak się jednak okazało, takie założenia były „kompletną bzdurą”.
Na oficjalnym blogu znaleźć można szczegółowe wyjaśnienia, lecz - pisząc w skrócie - próby masowego łączenia kodu wywołały lawinę błędów, więc deweloperzy starali się krok po kroku scalać kolejne elementy, co zajmowało sporo czasu i ostatecznie nie pomogło.
Dużo prostsze byłoby po prostu stworzenie modyfikacji dodającej Norscę do Mortal Empires, lecz to nie oznaczałoby połączenia kodu gry, więc deweloperzy byliby w punkcie wyjścia, a każda kolejna aktualizacja mogłaby zepsuć mod.
Jak opisuje Creative Assembly, źródłem większości błędów i utrudnień jest zmiana struktury bazy danych pomiędzy pierwszym i drugim Total War Warhammer, a następnie kolejne modyfikacje, wprowadzone już po premierze.
„Dlatego też, po straconych miesiącach prac, zdecydowaliśmy się wrócić do najbliższego wspólnego punktu w kodzie (stan po następnej większej aktualizacji treści) i odbudować frakcję Norsca od podstaw w Warhammer 2. Nie będzie to szybki proces, ale na pewno zadziała”.
„Rozszerzamy też listę głupich błędów, których już nigdy nie popełnimy...” - napisano dalej.
Problemy programistów wpłyną także na nadchodzące DLC do Total War Warhammer 2. Nowy plan zakłada zaktualizowane Mortal Empires w grudniu. Kolejną kampanię opóźniono na styczeń, a nowa-stara frakcja Norsca zadebiutuje dopiero w maju.