Skip to main content

Twórcy ujawniają sprzedaż gier na Ouya

TowerFall z 2 tys. egzemplarzy.

Kilku niezależnych twórców ujawniło dokładną sprzedaż gier na konsoli Ouya. Pomimo niskich wyników, większość deweloperów jest zadowolona z rezultatów.

Jeden z najpopularniejszych tytułów ekskluzywnych na Ouya - TowerFall - zaskoczył swojego twórcę.

- Sprzedaliśmy około 2 tys. kopii, za 15 dol. każda - mówi Matt Thorson w rozmowie z serwisem Edge. - Wiele wysoko postawionych osób w branży chwaliło grę, co jest oczywiście fantastyczne, a rozmowy toczą się także wśród graczy. Premiera na Ouya spotkała się zainteresowaniem, a sprzedaż była lepsza od oczekiwań.

Jak mówi Shay Pierce, twórca konwersji Get on Top na konsolę z Androidem, Ouya pobiera prowizję w wysokości 30%. Oznacza to, że twórca TowerFall zarobił ok. 21 tys. dol. Nic więc dziwnego, że szykuje już wersję PC.

Wracając do Get on Top, Pierce przyznał w rozmowie z Gamasutrą, że jego grę ściągnięto 9700 razy, co przełożyło się na 520 sprzedaży, generując po potrąceniu prowizji 728 dolarów.

Zobacz na YouTube

Adam Sprag, autor Hidden in Plain Sight pochwalił się sprzedażą 1900 egzemplarzy, w tempie ok. 40 dziennie.

- Przychody ze sprzedaży wyniosły 4381 dol., co wskazuje na średnią cenę na poziomie 2 dol. - tłumaczy twórca sieciowej gry, rozprowadzanej w modelu „zapłać ile zechcesz”. - Nie wiedziałem czego oczekiwać, ale jestem zadowolony z wyników. Myślę, że są lepsze, niż się spodziewałem.

Ryan Wiemeyer, odpowiedzialny za Organ Trail, jest już mniej zadowolony. W wywiadzie z Gamasutrą mówił jedynie o 501 sprzedanych kopiach.

- Nie jestem pewien, czy to było warte zachodu - zastanawia się. - Ale z drugiej strony... Dodanie wsparcia dla kontrolera było sporym problemem w Oregon Trail i na tym głównie skupiły się prace nad konwersją.

Równie zawiedziony jest E McNeill, twórca Bombball, informując, że dziennie zarabia na Ouya około 21 dolarów (po prowizji). „Z czasem moje oczekiwania wzrosły, więc jestem teraz nieco rozczarowany” - przyznał.

Większych pieniędzy nie zarobiło także Nimble Quest - 427 dol. w pierwszym tygodniu, ze sprzedażą na poziomie 122 sztuk. Jednak twórca przygodówki jest zadowolony.

- Z całego serca polecam Ouya wszystkim niezależnym twórcom, którzy są już gotowi do wydania na Androidzie i są zainteresowani podejściem Ouya - mówi David Marsh. - Pewnie nie będzie to źródło większych przychodów w porównaniu z innymi platformami, ale bardzo łatwo jest umieścić grę w ich sklepie. To obecnie jedyna konsola z prawdziwie otwartym sklepem, przez co jest interesująca i warta wspierania, jeśli chcemy spopularyzować takie podejście.

Zobacz także