Twórcy Wiedźmina 3 chcą skopiować niektóre elementy rozgrywki z serii Gothic
„To jest legendarna seria, przynajmniej dla nas.”
Twórcy Wiedźmina 3 wzorują się na serii Gothic, jeśli chodzi o rezygnację z automatycznego dostosowywanie się poziomu trudności potyczek do doświadczenia postaci gracza.
- Chcemy dobrze zrobić balans stopni trudności gry, ale naszym marzeniem i celem jest skopiowanie tego, co znamy z Gothiców. To jest legendarna seria - przynajmniej dla nas - mówił Adam Badowski, szef studia CD Projekt RED podczas otwarcia nowego oddziału firmy w Krakowie, cytowany przez serwis Gry-OnLine.pl.
- Tam to było zrobione dobrze, potwór stawał na mojej ścieżce fabularnej w sposób naturalny. Chcemy mieć wrażenie, że musimy dorosnąć, zebrać odpowiednią „amunicję” by pokonać potwory. To jest bardzo trudne, to jest ta trudniejsza droga i wymaga ona wielogodzinnych testów, czy to naprawdę działa - dodał.
Podczas prezentacji poruszono także temat zadań pobocznych. Marek Ziemak, jeden z producentów tłumaczył, jak zdobędziemy dodatkowe doświadczenie, potrzebne do pokonania trudniejszych potworów.
- Są miejsca, które po prostu trwają w tym świecie i czekają na wiedźmina, bo są związane z duchami czy klątwą i nikt tam nie wejdzie poza nim - wyjaśnił.
- Jest także dużo pobocznych wątków, które wynikają z Twoich akcji i są ograniczone czasowo, czyli w momencie gdy zmajstrujesz coś dużego w fabule, to one nagle znikają, bo nie mają już sensu, nie łączą się w żaden sposób z tą akcją fabularną. Są też takie, które pojawiają się na krótko i masz szansę zareagować tu i teraz.
Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się na PC i konsole nowej generacji w przyszłym roku, jako zwieńczenie trylogii Geralta.