Twórcy Wildstar o działaniu umiejętności
Deweloperzy przywiązują dużą wagę do szybkich reakcji i mobilności postaci w trakcie walki.
Deweloperzy z Carbine Studios opublikowali w sieci materiał wideo, w którym wyjaśniają podstawy działania różnych umiejętności, jakich używać będą gracze.
Twórcy chcą, by walka w Wildstar odróżniała się od systemów obecnych w innych grach MMO, które są ich zdaniem nieco monotonne.
- W MMO mamy zazwyczaj do czynienia z trzema typami umiejętności: aktywowanymi natychmiastowo, aktywowanymi po chwili oraz takimi, które działają, gdy przytrzymujemy przycisk. Używa się ich na okrągło, wystarczy wcisnąć klawisz i czekać, aż wydarzy się to, co ma się wydarzyć - powiedział jeden z deweloperów.
- Chcemy, by w Wildstar gracze byli bardziej aktywni w trakcie starć, chcemy zmusić do szybszego reagowania. Okoliczności podczas walki zawsze mogą się nagle diametralnie zmienić. Dlatego, poza umiejętnościami tradycyjnymi, wprowadziliśmy do gry wiele takich, których można używać w ruchu.
Twórcy wyraźnie podkreślają chęć zmotywowania użytkowników to pozostawania w ruchu. Pomogą w tym także ataki wrogów, których zawsze będziemy mogli uniknąć, jeżeli zareagujemy w odpowiednim momencie.
Wildstar zadebiutuje na PC wiosną 2014 roku. Rozgrywka będzie wymagała opłacania abonamentu - przy pomocy realnej waluty, lub też poprzez wykupywanie specjalnych przedmiotów z wykorzystaniem waluty wirtualnej.