Twórcy Wildstar o systemie celowania
„Wrogowie mogą chybić, ale gracz także.”
Twórcy z Carbine Studios opublikowali w sieci materiał wideo opisujący system celowania w grze Wildstar. Skupi się on przede wszystkim na konieczności dokładnego wymierzania ataków - w przeciwieństwie do wielu gier MMO, w których walka sprowadza się do zaznaczenia wroga i wciskania klawiszy numerycznych.
- Stworzyliśmy coś nowego, co nazwaliśmy Free Form Targeting. Mechanika czerpie z tradycyjnych systemów, pozwalając łatwo zlokalizować przeciwników, ale praktycznie wszystkie ataki wymagają ręcznego celowania - powiedział jeden z deweloperów.
- Wrogowie mogą chybić, ale gracz także. Poruszanie się, pozycjonowanie i dokładność nabierają wielkiego znaczenia.
Celować będziemy przy pomocy wyświetlających się na ziemi pasków, okręgów i innych kształtów. Podczas ataków, szczególnie w walkach z innymi graczami, będzie trzeba brać pod uwagę m.in. szybkość poruszania się przeciwników.
Wildstar znajduje się obecnie w fazie zamkniętej bety. Chętni do wzięcia udziału w testach mogą zarejestrować się na oficjalnej stronie gry. MMO ukaże się przed końcem bieżącego roku, wyłącznie na PC.