Twórcy World of Darkness czerpią inspiracje z DayZ i Rust
Otwarty świat i „naturalne interakcje”.
Twórcy World of Darkness ze studia CCP Games przyznali w jednym z wywiadów, że podczas prac nad swoim MMO czerpią inspiracje z obecnych hitów - DayZ i Rust.
- Nie zmieniła się kluczowa dynamika ludzi i wampirów, ale na pewno przyglądamy się wielu najnowszym rozwiązaniom - mówił w rozmowie z Rock, Paper, Shotgun szef studia, Hilmark Petursson. - Dla przykładu, DayZ i Rust, które pokazały potencjał otwartego świata, jeśli jest połączony z rozpoznawalnym kontekstem.
- Twórcy tych produkcji często wymieniają EVE Online [inna gra CCP - dop. red.] jako swoją inspirację, a teraz my inspirujemy się u nich. Brak ustalonych schematów rozgrywki i postawienie na naturalne interakcje - na pewno bierzemy to pod uwagę podczas myślenia o World of Darkness.
MMO, umieszczone w mrocznych realiach „Świata Mroku” z gier fabularnych wydawnictwa White Wolf, powstaje od 2006 roku, lecz gra wciąż pozostaje w fazie projektowej. W grudniu ubiegłego roku w zespole odpowiedzialnym za produkcję doszło do zwolnień, a premiera nadal jest kwestią lat.
„Zmiany wprowadzono w związku z naszą oceną projektu gry i obecnymi potrzebami” - napisano wtedy w oświadczeniu. „Choć była to trudna decyzja, CCP pozostaje zaangażowane w rozwój licencji i dostarczenie bogatego i głębokiego doświadczenia w świecie World of Darkness.”
- W większych zespołach faza planowania i tworzenia innowacji zajmuje tylko więcej czasu - tłumaczy teraz Petursson. - W zwolnieniach chodziło raczej o koncentrację i przygotowanie środowiska, w którym zespoły mogą zrealizować swoje priorytety. Nasza firma szybko się rozrosła i nie posiadaliśmy odpowiednich struktur dla tak skomplikowanej strategii.