Skip to main content

Twórcy XDefiant mają ponoć dwa sezony na przyciągnięcie graczy. Centrala Ubisoftu stawia twardy warunek

Deweloperzy obawiają się zwolnień.

Według nieoficjalnych doniesień XDefiant - darmowa strzelanka od Ubisoftu - po początkowym sukcesie w szybkim tempie zaczęła tracić graczy. Centrala firmy miała postawić deweloperom z oddziału w San Francisco twarde warunki co do przyszłości gry: liczba graczy musi wzrosnąć w ciągu dwóch najbliższych sezonów.

Niepokojące wieści przekazał znany dziennikarz Tom Handerson na łamach portalu Insider Gaming. Według relacji kilku anonimowych źródeł wewnątrz Ubisoftu liczba jednoczesnych graczy na wszystkich platformach nie przekracza 20 tys. osób. Niektórzy rozmówcy Handersona twierdzą nawet, że liczba ta jest w praktyce o wiele niższa.

Topniejące zainteresowanie produkcją powoduje niepokój wśród deweloperów, którzy są przekonani, że fala zwolnień w studiu to tylko kwestia czasu. Wstępny sukces gry sprawił, że zarząd Ubisoftu w niedanych sprawozdaniach finansowych wskazywał XDefiant jako jedną z najbardziej dochodowych produkcji.

Zobacz na YouTube

Teraz jednak sytuacja wygląda rzekomo zgoła odmiennie i centrala firmy domaga się od deweloperów przyciągnięcia większej liczby graczy przed wprowadzeniem 3 sezonu rozgrywek. W innym wypadku wydawca zarządzić może zakończenie rozwoju produkcji. Handerson zauważa, że największą przeszkodą w realizacji tego planu jest premiera Call of Duty Black Ops 6, które zadebiutuje akurat pomiędzy 2 i 3 sezonem XDefiant i może spowodować ponowny odpływ graczy.

Źródła przekazały także, że twórcy gry są oburzeni postawą zarządu studia, które odmawia wzięcia odpowiedzialności za niedociągnięcia XDefiant. Wiele problemów tytułu dałoby się rzekomo łatwo uniknąć, gdyby w firmie panowała lepsza kultura pracy. Trudności, jakie wystąpiły w czasie produkcji, miały być zamiatane pod dywan, przez co wszelkie komplikacje nieubłaganie powracały później ze zdwojoną siłą. Co więcej, niektórych problemów wykrytych już jakiś czas temu nadal nie rozwiązano.

Zobacz także