Twórcy Yakuzy zaskoczeni premierą najnowszej części. Spodziewali się gorszych wyników
Milion sprzedanych egzemplarzy w pierwszym tygodniu.
Masayoshi Yokoyama - szef studia Ryu Ga Gotoku - stwierdził, że jest mile zaskoczony ciepłym przyjęciem i wysoką sprzedażą najnowszej odsłony serii Like a Dragon (dawniej „Yakuza”), noszącej podtytuł Infinite Wealth. Przyznał, że wcześniejsze odsłony cyklu zwykle miały dość powolny start, a sprzedaż dopiero z czasem nabierała rozpędu.
Jak przyznał deweloper w wywiadzie z serwisem 4gamer, którego fragmenty cytuje portal Automaton, najnowsza część szalonych przygód byłych gangsterów sprzedała się w nakładzie miliona kopii w ciągu pierwszego tygodnia na rynku. Zauważył, że jest to „ilość, jakiej studio jeszcze nigdy nie doświadczyło”.
„Seria Like a Dragon zwykle buduje dużą sprzedaż przez długi czas, a nie już od premiery. Ten sam schemat widzieliśmy już od czasu pierwszych odsłon. W końcu seria przeznaczona jest dla dorosłych, którzy nie spieszą się z zakupem gier” - tłumaczy Yokoyama. „Ludzie dowiadują się o grze od swoich znajomych, którzy akurat w nią zagrali i w ten sposób ta seria się rozwijała. Dlatego właśnie przypadek naszej najnowszej gry był dla mnie dużym zaskoczeniem”.
Przypomnijmy, że Like a Dragon: Infinite Wealth zadebiutowało 26 stycznia tego roku na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC oraz Nintendo Switch. Tytuł spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem zarówno wśród krytyków, jak i graczy. Według agregatora Metacritic produkcja zebrała średnie oceny na poziomie 89 punktów na 100, podczas gdy oceny graczy na Steamie są „Bardzo pozytywne”.
Fabułą gry śledzi dalsze przygody Ichibana Kasugi, byłego członka japońskiej mafii, który próbuje ułożyć sobie uczciwe życie. Za radą przyjaciela postanawia wyjechać na Hawaje, aby odnaleźć swoją matkę, z którą został rozdzielony wiele lat wcześniej. Okazuje się, że do kobiety próbuje także dotrzeć legenda półświatka Kiryu Kazuma. Obaj mężczyźni łączą siły w poszukiwaniach.