Twórcy z Arkane obiecują: Prey bez problemów na PC
Po kłopotach z Dishonored 2.
Jednym z niepokojących trendów ubiegłego były zapewne problemy z konwersjami gier na PC. Kłopotów nie brakowało choćby w przypadku Dishonored 2, które wydano na komputerach osobistych z licznymi błędami.
Teraz twórcy gry ze studia Arkane obiecują, że podobne problemy nie powtórzą się w kolejnej produkcji firmy, czyli w Prey.
- Dishonored 2 zanotowało ciężki debiut na PC - przyznał dyrektor kreatywny Raphael Colantonio w rozmowie z serwisem Game Informer (wideo poniżej). - Podczas prac nigdy nie wiemy dokładnie, jakie będą ostateczne efekty, zwłaszcza na PC, gdzie jest tyle konfiguracji.
- Niestety, tak właśnie jest. Gra się ukazała, została załatana i działa już dobrze. Oczywiście, teraz przykładamy dwa razy więcej uwagi, by tym razem odsłona na komputery osobiste była idealna w dniu premiery - dodał.
Należy chyba przyznać, że wyjaśnienia Colantonio są raczej mało przekonujące, ale w jaki sposób Arkane upewni się, że Prey zadziała bez problemów?
- Nieco więcej czasu na testy i łatanie. To także inny silnik, więc ograniczenia się zmieniają - wyjaśnia producent. - W przypadku Dishonored 2 stworzyliśmy na dobrą sprawę nowy silnik. Nawet jeśli bazuje na idTech, to większość powstała od podstaw.
- Ryzyko jest inne. W przypadku Prey stosujemy CryEngine, na którym wydawaliśmy już gry w przyszłości. Nie jest to więc taka sama konfiguracja. Ale zdajemy sobie sprawę z problemów, wcześniej zostaliśmy zaskoczeni. Tym razem dokładniej się temu przyjrzymy.
Trudno oczekiwać, by Colantonio - lub jakikolwiek inny deweloper - miał wprost przyznać w wywiadzie przed premierą, że jego tytuł będzie miał problemy w wersji PC, ale pozostaje mieć nadzieję, że Arkane rzeczywiście bardziej przyłoży się do konwersji Prey.
Produkcja debiutuje wiosną tego roku, także na PS4 i Xbox One.