Twórczyni viralowej gry o gołębiach twierdzi, że Epic Games od lat nie wypłaca jej tantiemów
Od czasu przejęcia studia odpowiedzialnego za remaster.
Twórczyni nietypowego symulatora randkowego Hatoful Boyfriend twierdzi, że Epic Games od kilku lat przestało wypłacać należne jej tantiemy z tytułu sprzedaży zremasterowanej wersji gry. Produkcję odświeżyło studio Mediatonic, należące obecnie właśnie do Epic Games. Wydawca obiecał, że zajmie się tą sprawą.
O sprawie informuje serwis Kotaku. Autorka gry Hato Moa napisała w zeszłym tygodniu w mediach społecznościowych, że od dwóch lat nie otrzymała zapłaty za grę. „Tak swoją drogą, to nie dostałam od Epic Games żadnych tantiemów za Hatoful Boyfriend od kiedy przejęli Mediatonic wiosną 2021 roku. Nie sądzę, aby przez dwa lata nie sprzedała się ani jedna kopia gry” - pisze deweloperka.
Na jej post odpowiedział oficjalny profil działu wydawniczego Epic Games zapewniając, że „przyjrzą się sprawie” i skontaktują się bezpośrednio z Moa - przedstawiciel firmy odmówił dokładniejszego komentarza. Sama kobieta doprecyzowała później w kolejnej wiadomości, że nie przejmuje się zbytnio całą sytuacją, ale chciałaby jedynie wyrazić wdzięczność dla studia Mediatonic.
Przypomnijmy, że Hatoful Boyfriend zadebiutowało w 2011 roku, zdobywając niezwykłą popularność swoją unikalną fabułą. W grze wcielamy się w uczennicę, która trafia do szkoły dla... gołębi. To jednak nie przeszkadza bohaterce, która może spróbować wejść w romantyczne relacje ze swoimi pierzastymi kolegami.
Tytuł początkowo zadebiutował w języku japońskim i został przetłumaczony na język angielski przez zaangażowanych fanów. Produkcją zainteresował się Ed Fear, ówczesny deweloper ze studia Mediatonic, który przekonał współpracowników do stworzenia oficjalnego, międzynarodowego wydania gry.