Tworzenie i modyfikowanie przedmiotów w Project Eternity
Studio Obsidian dzieli się kolejnymi informacjami na temat RPG z Kickstartera.
Tim Cain przedstawił szczegóły dotyczące systemu tworzenia i modyfikowania przedmiotów w grze RPG Project Eternity.
„Crafting to umiejętność, której będziecie używać, by tworzyć zbroje, broń, mikstury oraz jedzenie. Jednak by jej użyć, trzeba będzie znaleźć się w odpowiednim miejscu” - zaznaczył starszy producent i programista z Obsidian Entertainment.
W kuźniach zajmiemy się wytwarzaniem ekwipunku ze stali, w laboratoriach stworzymy magiczne mikstury oraz magiczne wzmocnienia przedmiotów, a przy ogniskach przygotujemy żywność - jej spożywanie zapewnić ma naszej drużynie różne bonusy.
„Kiedy użyjesz kluczowego obiektu w takiej lokacji, na przykład kowadła w kuźni, aktywujesz ekran interfejsu tworzenia przedmiotów, z dostępnymi receptami podzielonymi na kategorie” - poinformował deweloper.
Przepisy oraz recepty zdobędziemy osiągając wyższe poziomy, kupując od handlarzy, a także znajdując - rzadko - przy ciałach poległych wrogów. W świecie gry będzie ich bardzo dużo, co ma zachęcać do eksploracji.
Cain podzielił się też informacjami dotyczącymi systemu degradacji przedmiotów, których stan będzie miał wpływ na rozgrywkę.
„Bronie, tarcze i zbroje mają współczynnik wytrzymałości i mogą się zniszczyć. Każdy atak daną bronią, każde uderzenie przyjęte przez zbroję degradują ich poziom o jeden punkt” - napisał twórca.
Status przedmiotów będzie więc zmieniał się, poczynając od „znoszonego”, po „uszkodzony”. Nie rozpadną się całkowicie, ale będą o wiele mniej efektywne, dopóki nie naprawimy ich u odpowiednich postaci niezależnych lub samodzielnie w kuźni.
Deweloper zaznaczył, że im bardziej zaawansowane będzie nasza postać w zakresie tworzenia przedmiotów, tym wolniej cały jej ekwipunek będzie się zużywał.
Więcej szczegółów znajdziecie w przygotowanym przez Caina wpisie na oficjalnym forum produkcji.
Project Eternity to gra RPG w stylu klasycznych produkcji takich jak Baldur's Gate czy Icewind Dale. Tworzona przez Obsidian Entertainment, ufundowana na platformie Kickstarter, ma ukazać się w 2014 roku na platformach PC, Mac i Linux.