"Tworzenie skinów jest droższe, niż się wydaje" - zapewniają twórcy Apex Legends
W odpowiedzi na krytykę.
Twórcy sieciowej strzelanki Apex Legends przeprowadzili niedawno sesję pytań i odpowiedzi w serwisie Reddit. Poruszono wiele tematów, a gorąca dyskusja rozpoczęła się między innymi w kwestii wysokiej - w ocenie graczy - ceny skinów premium.
Jedna skórka tego typu kosztuje 1800 Apex Coins, podczas gdy za pakiet 2150 monet zapłacimy około 80 złotych.
„Rozumiem, że gra musi generować zyski, ale musi też być jakiś sposób na sprawienie, by gracz nie czuł się oszukiwany, gdy coś kupuje” - komentował jeden z użytkowników.
„[80 zł] to sporo za przedmiot kosmetyczny. Czy są plany na przejście na bardziej przystępne ceny wraz z rozwojem tytułu? Ludzie chcą kupować te rzeczy, ale obecnie trudno pokusić się na taki wydatek, czy czuć się dobrze po zakupie” - dodał.
W odpowiedzi, Ryan K. Rigney - dyrektor do spraw komunikacji - skontaktował się z osobą odpowiedzialną za monetyzację produkcji. „Ceny to trudny temat i coś, o czym Respawn cały czas myśli” - zapewnił.
„Bazując na tym, jak robi to konkurencja, graczom wydaje się, że możemy szybko tworzyć elementy kosmetyczne. Nasz zespół jest jednak dużo mniejszy i spędzamy więcej czasu nad naszymi skinami”.
„Fani zapominają o wydatkach i o fakcie, że nie możemy pracować 24 godziny na dobę. Proces jest droższy, niż się wydaje, jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę zaangażowanych osób i roboczogodzin, iteracje, testowanie, projektowanie, produkcję i tak dalej” - wyjaśnił Rigney.
„Użytkownicy chcieliby dużo od uniwersum Apex, a my chcemy dużo dać, ale to jest możliwe tylko, jeśli sfera biznesowa wygląda zdrowo. Nowe tryby, mapy i opcje kosztują” - dodał.
Odpowiedź spotkała się ze zrozumieniem wśród części społeczności, lecz pojawiają się także głosy, że Rigney napisał dużo, ale na pytanie nie odpowiedział - czy kiedyś będzie taniej?