Skip to main content

Tylko garstka graczy FIFA 22 wybierała kobiece drużyny. Zaskakujące wnioski z analizy osiągnięć

Żeńskie zespoły odegrają dużą rolę w nowej części.

Kobiece drużyny odgrywają istotną rolę w kampanii promocyjnej FIFA 23. Postawienie na żeńskie zespoły może zaskakiwać, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że nie cieszyły się dużym zainteresowaniem w poprzedniej części serii.

Tak przynajmniej wskazują statystyki dotyczące osiągnięć. W ubiegłorocznej odsłonie piłkarskiego cyklu za rozegranie meczu piłkarkami na szczeblu reprezentacyjnym gracz zdobywa achievement o nazwie „Pasja”.

Dziennikarze serwisu The Gamer przeanalizowali publicznie dostępne dane, ujawniające, ilu graczy odblokowało wspomniane trofeum. Na Steamie wyzwanie wykonało 4 procent użytkowników, na konsolach PlayStation jedynie 4,3 procent, a na platformach Xbox tylko 3,3 procent.

Innymi słowy na rozegranie spotkania kobiecymi drużynami zdecydowała się zaledwie garstka zainteresowanych. Niewykluczone oczywiście, że w FIFA 23 szansę żeńskim klubom da więcej osób - zwłaszcza, że zawodniczki są istotnym elementem akcji promocyjnej gry.

Przypomnijmy, że po raz pierwszy w historii serii od EA Sports na okładce pojawi się piłkarka. W międzynarodowym wydaniu edycji Ultimate obok Kyliana Mbappé znajdzie się Sam Kerr z Chelsea Londyn.

Zobacz także