Tytuły EA wygenerują treści na bazie naszego stylu grania?
Ujawniono nowy patent firmy.
Electronic Arts stara się opatentować technologię umożliwiającą generowanie treści w grach na bazie stylu rozgrywki użytkownika.
Jak opisuje serwis Exputer, rozwiązanie zakłada tworzenie „persony” dla każdego użytkownika, a następnie dynamiczne tworzenie zawartości. Możliwe są także inne zastosowania, jak - oczywiście - kontekstowe dostosowanie reklam w zależności od tego, co robimy w danym tytule.
Jeden z diagramów we wniosku patentowym podaje przykładowe „persony”. Na liście jest więc „eksplorator”, „kolekcjoner”, „gracz wsparcia”, „wojownik”, „dowódca”, „fan rywalizacji” i tak dalej. Dzięki temu wydawca będzie też w stanie polecić graczowi inne produkcje zgodne z zainteresowaniami.
Najbardziej ambitnym założeniem wydaje się być właśnie tworzenie treści na bazie przygotowanego profilu. Można wyobrazić sobie, jak „eksplorator” i „kolekcjoner” dostaje nową kategorię znajdziek do odkrycia w otwartym świecie, choć spodziewamy się, że zastosowania związane z reklamami będą dużo bardziej popularne.