Ubisoft krytykowany za NFT. Firma ukrywa promocyjne wideo na YouTube
Nowy pomysł nie spodobał się graczom.
Kilka dni temu Ubisoft zapowiedział Quartz - platformę z tokenami NFT, oferującą graczom unikalne przedmioty w grach. Pomysł nie spodobał się jednak graczom.
W ramach startujących niedługo testów użytkownicy Ghost Recon Breakpoint odbiorą darmowe elementy kosmetyczne z wyrytym niepowtarzalnym kodem. Każdy obiekt będzie można sprzedać, choć zachowa informację o pierwotnym właścicielu.
Koncepcja Ubisoftu nie przypadła do gustu fanom, uważającym, że firma znalazła nowy sposób zarabiania pieniędzy. Gracze niezadowolenie wyrażają między innymi w serwisie YouTube, gdzie trailer zapowiadający Quartz ma aktualnie aż 33 tysięcy „łapek w dół”, przy zaledwie 1,3 tysiącach pozytywnych ocen.
„Aaaaah, Ubisoft, nigdy nie przestaniesz rozczarowywać. Robicie wszystko, by każdy was nienawidził” - pisze internauta Ruikaen I w komentarzu pod wideo.
„Wyobraźcie sobie świat, w którym Ubisoft naprawdę włożył wysiłek w tworzenie gier, które ludzie niezmiernie pokochają, zamiast próbować drukować pieniądze” - wtóruje Nocash IRL. „Uwielbiam opis tego filmiku, który w zasadzie jest reklamą dla potencjalnych inwestorów” - dodaje Blaž Bohinc.
Pod nagraniem napisano dotychczas ponad 3 tysiące komentarzy i większość utrzymana jest w podobnym negatywnym tonie. Francuski wydawca ukrył materiał na stronie głównej swojego kanału w serwisie YouTube - najpewniej w wyniku krytyki.
NFT to specjalne tokeny zawierające informacje na temat właściciela danej zawartości. Tą mogą być różne rzeczy, w tym fragmenty kodu, linki do plików graficznych, czy przedmioty do użycia w grach.
Rozwiązanie krytykowane jest przez wiele osób, choć nie tylko ze względów finansowych - wygenerowanie pojedynczego tokenu wymaga bardzo dużej ilości energii, co negatywnie wpływa na środowisko. Ubisoft przekonuje jednak, że Quartz jest „energooszczędne”.