Ubisoft nie chce już tworzyć „gier dla każdego”
Firma zamierza celować w fanów konkretnych gatunków.
Fawzi Mesmar - wiceszef ds. publikacji w Ubisofcie - przyznał w wywiadzie, że firma zamierza zrezygnować z tworzenia gier, które miałyby zadowolić wszystkich graczy. Zamiast tego, francuski gigant chce przygotować ofertę dla fanów konkretnych gatunków.
Z biznesmenem rozmawiał portal IGN. Dowiedzieliśmy się, że Ubisoft zamierza tworzyć teraz gry bardziej skupione wokół jednego gatunku. Przykładem tej zmiany kierunku ma być Assassin’s Creed Mirage, które powróci do skradankowych korzeni serii, porzucając wprowadzone w odsłonie Origins elementy RPG.
„Fanami serii są miłośnicy wielu gatunków gier i chcieliśmy tworzyć tytuły, które zadowolą konkretne grupy odbiorców, zamiast wszystkich na raz. Więc dla graczy lubiących starsze odsłony szykujemy Mirage. W ramach serii Assassin’s Creed pracujemy też nad grą multiplayer, tytułami mobilnymi oraz dużą grą RPG. Jest wiele aspektów, na których można się skupić. Zamiast tworzyć grę dla wszystkich, robimy grę dla ciebie” - powiedział Mesmar.
Biznesmen zdradził również, że kluczowym elementem dla nadchodzących gier Ubisoftu ma być zaskakująca innowacja. Jako przykłady podano tutaj nietypowy styl graficzny, odmienne podejście do znanych gatunków lub całkowicie nowe mechaniki gameplayu.